中間言語語用論の研究・教育におけるテクノロジー<br>Technology in Interlanguage Pragmatics Research and Teaching (Language Learning & Language Teaching)

個数:
  • ポイントキャンペーン

中間言語語用論の研究・教育におけるテクノロジー
Technology in Interlanguage Pragmatics Research and Teaching (Language Learning & Language Teaching)

  • ウェブストア価格 ¥8,880(本体¥8,073)
  • John Benjamins Publishing Co(2013/06発売)
  • 外貨定価 UK£ 30.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 400pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 284 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789027213211
  • DDC分類 418.0071

Full Description

Technology-informed approaches to L2 research and teaching have prompted great interest by both researchers and practitioners alike. This book highlights the relationship between digitally-mediated technologies and second language pragmatics by presenting exemplary applications of technology for both research and pedagogy. Part I presents technology-informed research practices that range from measuring response times when processing conversational implicature to studies examining systematic pragmatic learning via online activities and multiuser virtual environments, as well as analyzing features of pragmatic language use in social networking and longitudinal learner corpora. Part II surveys a variety of technology-assisted tools for teaching pragmatics, including: place-based mobile games, blogging, web-based testing, and automated text analysis software. The volume will be of interest for those interested in technological tools to expand the scope of traditional methods of data collection, analysis, and teaching and critically examining how technology can best be leveraged as a solution to existing barriers to pragmatics research and instruction.

Contents

1. Contributors; 2. Chapter 1. Introduction: Technology in interlanguage pragmatics research and teaching (by Taguchi, Naoko); 3. Part I. Technology in researching pragmatics; 4. Chapter 2. Comprehension of conversational implicature: What response times tell us (by Taguchi, Naoko); 5. Chapter 3. Amount of practice and pragmatic development of request-making in L2 Chinese (by Li, Shuai); 6. Chapter 4. Multiuser virtual environments: Learner apologies in Spanish (by Sykes, Julie M.); 7. Chapter 5. Development of politeness strategies in participatory online environments: A case study (by Gonzales, Adrienne); 8. Chapter 6. Pronominal choice and self-positioning strategies in second language academic writing: A pragmatic analysis using learner corpus data (by Urzua, Alfredo); 9. Part II. Technology in teaching and assessing pragmatics; 10. Chapter 7. Complex L2 pragmatic feedback via place-based mobile games (by Holden, Christopher L.); 11. Chapter 8. Blogging: Crosscultural interaction for pragmatic development (by Takamiya, Yumi); 12. Chapter 9. Technology and tests of L2 pragmatics (by Roever, Carsten); 13. Chapter 10. DocuScope for genre analysis: Potential for assessing pragmatic functions in second language writing (by Zhao, Helen); 14. Commentary on Technology in Interlanguage Pragmatics Research and Teaching (by Cohen, Andrew D.); 15. Prologue. The future of pragmatics and technology: Where are we headed? (by Sykes, Julie M.); 16. Index

最近チェックした商品