タスク遂行と第二言語処理の視座<br>Processing Perspectives on Task Performance (Task-based Language Teaching)

個数:
  • ポイントキャンペーン

タスク遂行と第二言語処理の視座
Processing Perspectives on Task Performance (Task-based Language Teaching)

  • ウェブストア価格 ¥8,087(本体¥7,352)
  • John Benjamins Publishing Co(2014/04発売)
  • 外貨定価 UK£ 28.00
  • 【ウェブストア限定】サマー!ポイント5倍キャンペーン 対象商品(~7/21)※店舗受取は対象外
  • ポイント 365pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 278 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789027207265
  • DDC分類 401.9

Full Description

Understanding how second language task-based performance can be raised is vital for progress with task-based approaches to instruction. The chapters in this volume all attempt to advance this understanding, and do so within a viewpoint which assumes limited attentional capacities and accounts for second language speaking based on Levelt's model of first language speaking. Six empirical chapters present original studies. They explore the topics of task planning, familiarity of information in a task, task repetition, task characteristics, and the effects of using post-task transcription. The studies interweave with and build upon each other, reflecting their conjoint focus on how second language learning memory and attention limitations shape their performance in using the target language. In the concluding chapter the accumulated findings across these studies are discussed in terms of the nature of preparation for a task, the role of task structure, the respective claims of the Tradeoff and Cognition Hypotheses, the role of selective attention, and the implications of the studies for pedagogy. The book is a central reference for students in psycholinguistics, second language acquisition, and task-based language teaching.

Contents

1. Series editors' preface to Volume 5; 2. Preface; 3. Chapter 1. The context for researching a processing perspective on task performance (by Skehan, Peter); 4. Chapter 2. On-line time pressure manipulations: L2 speaking performance under five types of planning and repetition conditions (by Wang, Zhan); 5. Chapter 3. Task readiness: Theoretical framework and empirical evidence from topic familiarity, strategic planning, and proficiency levels (by Gavin, Bui Hiu Yuet); 6. Chapter 4. Self-reported planning behaviour and second language performance in narrative retelling (by Pang, Francine); 7. Chapter 5. Get it right in the end: The effects of post-task transcribing on learners' oral performance (by Qian, Li); 8. Chapter 6. Structure, lexis, and time perspective: Influences on task performance (by Wang, Zhan); 9. Chapter 7. Structure and processing condition in video-based narrative retelling (by Skehan, Peter); 10. Chapter 8. Limited attentional capacity, second language performance, and task-based pedagogy (by Skehan, Peter); 11. Author Biodata; 12. Index

最近チェックした商品