中国語の音楽概念の意味論<br>The Semantics of Chinese Music : Analysing selected Chinese musical concepts (Cognitive Linguistic Studies in Cultural Contexts)

個数:

中国語の音楽概念の意味論
The Semantics of Chinese Music : Analysing selected Chinese musical concepts (Cognitive Linguistic Studies in Cultural Contexts)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 318 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789027204080
  • DDC分類 780.143

Full Description

Music is a widely enjoyed human experience. It is, therefore, natural that we have wanted to describe, document, analyse and, somehow, grasp it in language. This book surveys a representative selection of musical concepts in Chinese language, i.e. words that describe, or refer to, aspects of Chinese music. Important as these musical concepts are in the language, they have been in wide circulation since ancient times without being subjected to any serious semantic analysis. The current study is the first known attempt at analysing these Chinese musical concepts linguistically, adopting the Natural Semantic Metalanguage (NSM) approach to formulate semantically and cognitively rigorous explications. Readers will be able to better understand not only these musical concepts but also significant aspects of the Chinese culture which many of these musical concepts represent. This volume contributes to the fields of cognitive linguistics, semantics, music, musicology and Chinese studies, offering readers a fresh account of Chinese ways of thinking, not least Chinese ways of viewing or appreciating music. Ultimately, this study represents trailblazing research on the relationship between language, culture and cognition.

Contents

1. Preface; 2. Acknowledgements; 3. Tables and figures; 4. 1. Introduction; 5. 2. "Where Have the Geese Gone?": Chinese concepts related to sonic experience; 6. 3. "Following one's intonation": Concepts related to musical articulation, interpretation and perception; 7. 4. Being "graceful", "well-moderated" and "restrained": Concepts related to emotional and aesthetic expressions of music; 8. 5. Interpreting Guqin Master Xu's "24 virtues" with NSM; 9. 6. Conclusion; 10. Appendix I: Xi Shan Qin Kuang 'The State of Guqin Art of the Xi Shan School'; 11. References; 12. Index

最近チェックした商品