中国語児童話者の語用論的談話的能力の発展<br>Development of Pragmatic and Discourse Skills in Chinese-Speaking Children (Benjamins Current Topics)

個数:

中国語児童話者の語用論的談話的能力の発展
Development of Pragmatic and Discourse Skills in Chinese-Speaking Children (Benjamins Current Topics)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 140 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789027202796
  • DDC分類 401.93

Full Description

For many years, studies of the development of pragmatic and discourse skills in young children have predominantly focused on English and other European languages, as with the field of child language development in general. This volume, originally published in Chinese Language and Discourse 3:1 (2012), brings together a team of researchers from China, the UK, USA, Hong Kong, Macao, and Taiwan. It explores the development of pragmatic and discourse skills among Chinese-speaking children by investigating the development of pragmatic features specific to the Chinese language and culture (i.e. the use of null forms and overt forms in self/other reference and time expressions), socio-cultural factors in child-directed speech and comprehension of semiotic resources in children's early childhood. The studies reported in the volume draw upon data of different kinds including recorded spontaneous speech, corpus, questionnaires and experimental data. The findings not only highlight a number of developmental patterns which may be attributed to the Chinese language(s) and culture, but also contribute to the understanding of some key issues in the development of pragmatic and discourse skills irrespective of linguistic backgrounds.

Contents

1. Introduction; 2. Development of pragmatic and discourse skills in Chinese-speaking children (by Hua, Zhu); 3. Articles; 4. The pragmatic function of self/other reference in Mandarin child language (by Huang, Chiung-chih); 5. Tense and temporality: How young children express time in Cantonese (by Tse, Shek Kam); 6. Maternal affective input in mother-child interaction: A cross-cultural perspective (by Jing-Schmidt, Zhuo); 7. Do educational backgrounds make a difference?: A comparative study on communicative acts of Chinese mothers in interacting with their young children (by Zhou, Jing); 8. Chinese preschool children's comprehension of a picture storybook (by Li, Linhui); 9. About the authors; 10. Index

最近チェックした商品