Clinical Teaching : A Guide to Teaching Practical Anaesthesia

個数:

Clinical Teaching : A Guide to Teaching Practical Anaesthesia

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 292 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789026519413

Full Description

This title addresses the most important aspect of anaesthetic training - learning in the operating suite. The information is clearly presented and can be easily incorporated into the practice of clinical anaesthesia. The practical guidance provided, from organising the department, assessing competence, teaching practical procedures or organising simulator sessions, is based on many years of experience. There are chapters devoted to the issues of portfolio-based training and the use of mentoring and appraisal. The place, and effective use, of medical simulation, either low fidelity systems in local hospitals or the high fidelity centres in major educational units, is clarifed by an international team of experts.

Contents

Section 1 Setting the Scene for Learning 1. Providing the Right Environment for Learning 2. Clinical Supervision 3. Learning From Work 4. The Assessment of Clinical Competence 5. The Ethics of Learning on Patients 6. The Non-technical Skills of Anaesthetists 7. Problem-based Learning (PBL) 8. Educational Supervision and Mentoring 9. Learning by Maintaining a 'Portfolio' Section 2 Clinical Teaching 10. Teaching Anaesthesia in the Operating Theatre 11. Helping Trainees to Develop Decision-making Skills 12. Teaching Practical Procedures 13. Informal Mini-tutorials in the Operating Theatre 14. Teaching Anaesthesia to New Starters 15. Teaching Anaesthetists How to Behave in an Acceptable Professional Manner 16. Making Routine Judgements About Clinical Competence 17. Giving Feedback and Monitoring Progress Section 3 Using Simulators for Teaching 18. An Introduction to Simulation in Anaesthesia 19. Simulation and Technical Skills 20. Simulation and Non-technical Skills 21. Setting Up a High Fidelity Simulator Centre 22. Practicalities of Simulation: Adding Role-play to Low and Intermediate Fidelity Simulation 23. How to Organise a Major Obstetric Haemorrhage 'Fire-drill'

最近チェックした商品