Literacy and Learning in Latin and Abacus Schools in Verona (1405-1509) (History of Early Modern Educational Thought)

個数:
  • 予約

Literacy and Learning in Latin and Abacus Schools in Verona (1405-1509) (History of Early Modern Educational Thought)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 232 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789004746152

Full Description

This book offers a detailed account of Italian Renaissance education in fifteenth-century Verona, one of the most influential contexts for the teaching of the humanae litterae when the transition from medieval Latin education to the Renaissance humanist curriculum first happened. It is a pathbreaking and methodologically exemplary study, up to date with the most recent Italian and Anglophone scholarship, balancing localized archival discoveries with broader interpretive frameworks.

Drawing upon an extraordinary wealth of archival materials, the author reconstructs a nuanced portrait of teachers, institutions, and educational practices. The book's empirical rigor is matched by its theoretical sophistication. It not only sheds new light on a crucial period in the history of Italian education but also sets a new standard for the integration of archival research, historiographical reflection, and analytical clarity. Each chapter contributes uniquely to a coherent and compelling narrative. The result is a landmark contribution to both Renaissance studies and the history of education.

最近チェックした商品