Towards a Grammar of Roman and Neo-Latin Drama : A Tool for Analyzing Latin Drama from First-, Fourteenth-, and Fifteenth-Century Italy (Drama and Theatre in Early Modern Europe)

個数:
  • 予約

Towards a Grammar of Roman and Neo-Latin Drama : A Tool for Analyzing Latin Drama from First-, Fourteenth-, and Fifteenth-Century Italy (Drama and Theatre in Early Modern Europe)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 300 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789004732834

Full Description

This monograph adapts terms and concepts from linguistics, structuralism and semiotics to develop a grammar for the ten extant, complete dramas from first-century Rome and five Humanist plays from Renaissance Italy. In a language, letters combine to form words, which create sentences, paragraphs and so on. This book posits that there is a similar structure to dramatic texts, and explores the way basic elements (i.e., performers, roles, the stage, actions, mental states and effects) combine into figures and stage business, which then form scenes, acts and plays. The study uncovers patterns within the structure, as well as changes in these patterns, which reveal insights into, not what story the playwright is telling, but how he goes about telling it.

Much of this work depends upon the methods and results of The Dramaturgy of Senecan Tragedy (Ann Arbor: 2013), which sought out elements of stagecraft and poetics in the plays attributed to Lucius Annaeus Seneca. A series of appendices apply these same methods to the pseudo-Senecan Hercules Oetaeus and Octavia, as well as the plays composed in the Tre- and Quattrocento.

最近チェックした商品