Netherlands Yearbook for History of Art / Nederlands Kunsthistorisch Jaarboek 69 (2019) : Connoisseurship and the Knowledge of Art (Netherlands Yearbook for History of Art / Nederlands Kunsthistorisch Jaarboek)

個数:

Netherlands Yearbook for History of Art / Nederlands Kunsthistorisch Jaarboek 69 (2019) : Connoisseurship and the Knowledge of Art (Netherlands Yearbook for History of Art / Nederlands Kunsthistorisch Jaarboek)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 372 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789004409163
  • DDC分類 704.03

Full Description

Connoisseurship - once foundational, then controversial, and currently critically reconsidered - is fundamentally about knowledge. Focusing on the distinctive history of the connoisseurship of Netherlandish art, this volume investigates early modern connoisseurship as revealed through pictorial practice, texts, and pictures featuring art lovers. An interplay between possessing and knowing about art emerges in the collecting of Chinese porcelain in the eighteenth century. With the professionalization of art criticism in the nineteenth century, Rembrandt's art becomes a locus of scrutiny. In the twentieth century, the introduction of scientific data complicates the art historian's expertise, whereas the case of Mondrian shows how modernist criticism and connoisseurship are intricately interwoven. Finally, persisting tensions between connoisseurship, authorship, and the market are brought to the fore.

Table of Contents

1. H. Perry Chapman, Thijs Weststeijn, Connoisseurship as knowledge. An introduction

2. E. Melanie Gifford, Pieter Bruegel's afterlife. A visual metaphor in seventeenth-century landscape

3. Jan Blanc, Mettre des mots sur l'art. Peintres et connaisseurs dans la théorie de l'art française et néerlandaise du XVIIe siècle

4. Alexander Marr, Ingenuity and discernment in The cabinet of Cornelis van der Geest (1628)

5. Tiarna Doherty, Painting connoisseurship. Liefhebbers in the studio

6. Angela Ho, Exotic and exclusive. The Pronk porcelain as products for the connoisseur

7. Antoinette Friedenthal, John Smith's Rembrandt research project. An art dealer establishes the first catalogue raisonné of the paintings (1836)

8. Catherine B. Scallen, Rembrandt print connoisseurship, Sir Francis Seymour Haden, and the etching revival of the nineteenth century

9. Suzanne Laemers, In de voetsporen van Max Friedländer. Een pleidooi voor het kennerschap aan de hand van het Werlaltaarstuk

10. Marek Wieczorek, Greenberg's connoisseurship in Mondrian's space

11. Anne-Sophie V.E. Radermecker, The market reception of 'new connoisseurship'. The impact of recent advances in art scholarship on the selling and buying of early Flemish paintings

最近チェックした商品