Mentoring Students of Color : Naming the Politics of Race, Social Class, Gender, and Power (Breakthroughs in the Sociology of Education)

個数:

Mentoring Students of Color : Naming the Politics of Race, Social Class, Gender, and Power (Breakthroughs in the Sociology of Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 166 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789004407954

Full Description

As more students of color continue to make up our nation's schools, finding ways to address their academic and cultural ways knowing become important issues. This book explores these intersections, by covering a variety of topics related to race, social class, and gender, all within a multiyear study of a mentoring program that is situated within U.S. K-12 schools. Furthermore, the role of power is central to the analyses as the contributors examine questions, tensions, and posit overall critical takes on mentoring. Finally, suggestions for designing critical and holistic programming are provided.

Contributors are: Shanyce L. Campbell, Juan F. Carrillo, Tim Conder, Dana Griffin, Alison LaGarry, George Noblit, Danielle Parker Moore, Esmeralda Rodriguez, and Amy Senta.

Contents

Notes on Contributors

Introduction

 Juan F. Carrillo and Tim Conder

1 Capitalizing on Achievement: A Critical Examination of School-Based Mentoring Programs and Student Achievement

 Shanyce L. Campbell

2 Someone Fabulous Like Me: White Mentors' Representations of Moralities and Possibilities for a White Complicity Pedagogy for Mentoring

 Amy Senta and Danielle Parker Moore

3 Class Crossings: Mentoring, Stratification and Mobility

 George Noblit, Danielle Parker Moore and Amy Senta

4 "I Don't Think It's Changed Me, It's Helped Mold Me": The Agency of Students of Color in a Whitestream Mentoring Organization

 Tim Conder and Alison LaGarry

5 Inculcando Confianza: Towards Exploring the Possibilities in the Mentoring of Latina Youth

 Esmeralda Rodriguez

6 Examining the Mentoring Discourse Regarding the Parenting Practices of Black, Female-Led Families

 Dana Griffin

7 Final Thoughts

 Juan F. Carrillo

最近チェックした商品