Issues in Coursebook Evaluation (Critical New Literacies: the Praxis of English Language Teaching and Learning)

個数:

Issues in Coursebook Evaluation (Critical New Literacies: the Praxis of English Language Teaching and Learning)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 142 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789004387355
  • DDC分類 428.24

Full Description

Issues in Coursebook Evaluation takes a theory to practice approach with emphasis on theoretical underpinnings that lead into practical aspects of the processes of evaluating English language coursebooks. The ten reader-friendly chapters contributed by outstanding scholars cover fundamental concepts in book evaluation which turn this work to a valuable resource book in applied linguistics. The topics covered include the need to evaluate books (why, who, how and when), language learners' needs, evaluating language and content of coursebooks, evaluating teaching aids, intercultural and socio-cultural perspectives in coursebooks and their evaluation, how to evaluate the authenticity of conversations in ESL textbooks, evaluating ESP textbooks, e-textbook evaluation, and the influence of research on materials evaluation.

Contributors are: Maryam Azarnoosh, Saleh Al-Busaidi, Darío Luis Banegas, Martin Cortazzi, Akram Faravani, Lixian Jin, Hamid Reza Kargozari, Mahboobeh Khosrojerdi, Thom Kiddle, Jayakaran Mukundan, Vahid Nimehchisalem, Golnaz Peyvandi, Seyed Ali Rezvani Kalajahi, Carlos Rico-Troncoso, Lilia Savova, Abdolvahed Zarifi, and Mitra Zeraatpishe.

Contents

Preface

List of Figures and Tables

1. WH Questions in Book Evaluation: Why, How, When, and Who?

 Vahid Nimehchisalem

2. Learners' Needs in Materials Evaluation

 Saleh Al-Busaidi

3. Evaluating Language and Content in Coursebooks

 Darío Luis Banegas

4. Evaluating Teaching Aids

 Thom Kiddle

5. Talking about Language Competences: Towards an Intercultural Approach to Language Teaching

 Carlos Rico-Troncoso

6. Socio-Cultural Perspectives on Coursebook Evaluation

 Martin Cortazzi and Lixian Jin

7. Conversation Analysis Criteria for Evaluating the Authenticity of ESL Textbook Conversations

 Lilia Savova

8. Evaluation of ESP Textbooks

 Maryam Azarnoosh, Mahboobeh Khosrojerdi and Mitra Zeraatpishe

9. E-textbook Evaluation Criteria Revisited

 Hamid Reza Kargozari, Golnaz Peyvandi and Akram Faravani

10. What Real Benefits Have We Had from Research on ELT Materials Evaluation?

 Jayakaran Mukundan, Seyed Ali Rezvani Kalajahi and Abdolvahed Zarifi

About the Contributors

Index

最近チェックした商品