Knowledge and Decolonial Politics : A Critical Reader (Anti-colonial Educational Perspectives for Transformative Change)

個数:

Knowledge and Decolonial Politics : A Critical Reader (Anti-colonial Educational Perspectives for Transformative Change)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 148 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789004380035
  • DDC分類 371.2

Full Description

Knowledge and Decolonial Politics: A Critical Reader offers the perspectives of educators and learners within current developmental settings, highlighting the systemic barriers faced whilst trying to implement decolonial pedagogies and practices. In the hope to challenge the dominance of Western Eurocentric thought in education and international development, the authors of this book offer counter narratives to promote the use of embodied cultural knowledges and histories, along with Indigenous perspectives, in order to subvert Western knowledge systems which are inherently colonial in nature. Changing education as we know it today requires creating spaces in which multiple knowledges can co-exist and benefit from one another. These spaces will ensure the continuity of decolonial practices and shape the intellectual politics of future generations.

Contributors are: Olivia Aiello, Nana Bediako-Amoah, Shirleen Datt, George J. Sefa Dei, Chisani Doyle-Wood, Candice Griffith, Mandeep Jajj, Wambui Karanja and Lwanga G. Musisi.

Contents

Acknowledgements

Notes on Contributors

Introduction

 George J. Sefa Dei and Mandeep Jajj

1 Erasing "Educational Gentrification" and Embracing the Possibilities of Indigeneity in the Classroom

 Nana Bediako-Amoah

2 Decolonizing the Ontario Classroom

 Candice Griffith

3 Contesting "Development"

 Chisani Doyle-Wood

4 An Inconvenient Truth: Centering Land as the Site of Indigenous Knowledge Protection

 Wambui Karanja

5 Spirituality, Education, and Resistance

 Lwanga Gasuza Musisi

6 Connecting to the Embodied Spirit: Working with the Body as a Healing and Decolonizing Tool

 Olivia Aiello

7 Futurity of Indigenous Languages Found in White Settler Nation-States: A Case Study on Eurocentric Pedagogy and Curriculums in Canada and South Africa

 Shirleen Anushika Datt

Index

最近チェックした商品