小説における客体としての声<br>Sound Effects: the Object Voice in Fiction (Sound Effects: the Object Voice in Fiction [print & e-book])

個数:

小説における客体としての声
Sound Effects: the Object Voice in Fiction (Sound Effects: the Object Voice in Fiction [print & e-book])

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 340 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789004304383
  • DDC分類 823.009353

Full Description

Sound Effects combines literary criticism and psychoanalytic theory in eleven original articles which explore the potential of the object voice as an analytic tool to approach fiction. Alongside the gaze, the voice is Jacques Lacan's original addition to the set of partial objects of classical psychoanalysis, and has only recently been theorised by Mladen Dolar in A Voice and Nothing More (2006). With notable exceptions like Garrett Stewart's Reading Voices (1990), the sonorous element in fiction has received little scholarly attention in comparison with poetry and drama. Sound Effects is a contribution to the burgeoning field of sound studies, and sets out to fill this gap through selective readings of English and American fiction of the last two hundred years.

Contributors: Fred Botting, Natalja Chestopalova, Mladen Dolar, Matt Foley, Alex Hope, Phillip Mahoney, Sylvia Mieszkowski, Jorge Sacido-Romero, Marcin Stawiarski, Garrett Stewart, Peter Weise, and Bruce Wyse.

Contents

Acknowledgements

Preface: Is There a Voice in the Text?
Mladen Dolar

Revoicing Writing: An Introduction to Theorizing Vocality
Jorge Sacido-Romero and Sylvia Mieszkowski

'Secondary Vocality' and the Sound Defect
Garrett Stewart

Section I: The Nineteenth Century

The Object Voice in Romantic Irish Novels
Peter Weise

Poe, Voice and the Origin of Horror Fiction
Fred Botting

Double Voice and Extimate Singing in Trilby
Bruce Wyse

Section II: The Twentieth Century

Bloom's Neume: The Object Voice in the "Sirens" Episode in Joyce's Ulysses
Phillip Mahoney

Fantasizing Agency and Otherness through Voice and Voicelessness in Ellison's Invisible Man
Natalja Chestopalova

The Voice in Twentieth-Century English Short Fiction: E.M. Forster, V.S. Pritchett and Muriel Spark
Jorge Sacido-Romero

Section III: The Twenty-First Century

Voices of Terror and Horror: Towards an Acoustics of Modern Gothic
Matt Foley

"That which cannot be said": Voice, Desire and the Uncanny in Armistead Maupin's The Night Listener
Sylvia Mieszkowski

"It's only combinations of letters, after all, isn't it": The "Voice" and Spirit Mediums in Thomas Pynchon's Against the Day (2006)
Alexander Hope

'Voice-Trace' in James Chapman's How Is This Going to Continue? (2007)
Marcin Stawiarski

Notes on Contributors

最近チェックした商品