Dance and British Literature: an Intermedial Encounter : (Theory - Typology - Case Studies) (Studies in Intermediality)

個数:

Dance and British Literature: an Intermedial Encounter : (Theory - Typology - Case Studies) (Studies in Intermediality)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 298 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789004292567
  • DDC分類 808.803579

Full Description

What happens, when dance and literature meet; when movement is integrated into the literary world or even replaces verbal communication? This study explores dance in British literature from Shakespeare to Yeats, and illustrates the many ways in which these two forms of artistic expression can enter into various kinds of intermedial encounters and cultural alliances.

Contents

Contents
Acknowledgements
1. Introduction
2. THEORY: Mediality and Literalised Dance
2.1. Definition of Medium
2.2. Literature as Medium
2.2.1. A Semiotic Perspective on Literature
2.2.2. From a Semiotic to a Cultural Perspective on Literature
2.3. Dance as Medium .
2.3.1. General Statements
2.3.2. A Semiotic Perspective on Dance
2.3.2.1. Movement
2.3.2.2. Time
2.3.2.3. Space
2.3.3. From a Semiotic through a Cultural
to an Intermedial Perspective on Dance
2.3.3.1. Dance Genres as Markers of
Class, National Identity, and Gender
2.3.3.2. The Body and Signification .
3. TYPOLOGY: Literalised Dance as Intermedial Encounter
3.1. Intermediality as a Concept
3.2. Toward a Typology of Literalised Dance
3.2.1. A Semiotic Approach
3.2.1.1. Extra-compositional Intermediality
3.2.1.2. Intra-compositional Intermediality
3.2.2. A Cultural Approach
3.2.2.1. Literalised Dance as a
Platform for Cultural Discourse .
3.2.2.2. Representations of Dance Culture
in Poetry and Caricature
4. CASE STUDIES: Literalised Dance in British Drama
4.1. Dance in British Drama
from the Renaissance to the 18th Century
4.1.1. Plurimediality in Renaissance Masques—
Dance as Allegory of Order: Jonson's Hymenaei and
Shakespeare's The Tempest, Jonson's Pleasure
Reconciled to Virtue, Milton's Comus
4.1.2. Intermedial Reference and Cultural Ridicule
in Restoration and 18th Century Comedy:
Wycherley's The Gentleman Dancing Master,
Sheridan's The Rivals
4.2. Dance in British Drama of the 19th Century
4.2.1. Popular Literature and the Waltz
4.2.1.1. The Waltz: A Public Scandal and
its Poetic Representations
4.2.1.2. The Waltz in 19th Century
'Illegitimate' Drama
4.2.2. Elitist Drama and Modern Dance
4.2.2.1. Presence through Absence:
Oscar Wilde's Salome
4.2.2.2. The Revolution of Modernism:
Yeats and Modern Dance 5. Conclusion
Works Cited
List of Illustrations
Index

最近チェックした商品