Shanghai Filmmaking : Crossing Borders, Connecting to the Globe, 1922-1938 (China Studies)

個数:

Shanghai Filmmaking : Crossing Borders, Connecting to the Globe, 1922-1938 (China Studies)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 381 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789004279339
  • DDC分類 384.806551132

Full Description

In Shanghai Filmmaking, Huang Xuelei invites readers to go on an intimate, detailed, behind-the-scenes tour of the world of early Chinese cinema. She paints a nuanced picture of the Mingxing Motion Picture Company, the leading Chinese film studio in the 1920s and 1930s, and argues that Shanghai filmmaking involved a series of border-crossing practices.

Shanghai filmmaking developed in a matrix of global cultural production and distribution, and interacted closely with print culture and theatre. People from allegedly antagonistic political groupings worked closely with each other to bring a new form of visual culture and a new body of knowledge to an audience in and outside China. By exploring various border crossings, this book sheds new light on the power of popular cultural production during China's modern transformation.

Contents

Figures, Charts, and Tables
Conventions and Abbreviations
Acknowledgements

Foreword
Paul G. Pickowicz

INTRODUCTION: Shanghai Filmmaking: Border-crossing Practices

PART I PRODUCTION
1. The Business
2. Players in the 1920s: Interconnecting, Mediating
3. Players in the 1930s: Contestation? Collaboration?

PART II PRODUCT
4. The Medium: Inside Glocal Mediascapes
5. The Narrative (I): Melodrama as a Social Form
6. The Narrative (II): Melodramas Fit for All
7. The Meaning: Toward a Sentimental Education

EPILOGUE: Toward a Glocal Viewing Public

Appendix I: Filmography
Appendix II: Mingxing Personnel
Bibliography

最近チェックした商品