Men and Masculinities in Contemporary China (Women and Gender in China Studies)

個数:

Men and Masculinities in Contemporary China (Women and Gender in China Studies)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 296 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789004264892
  • DDC分類 305.31095

Full Description

In Men and Masculinities in Contemporary China, Geng Song and Derek Hird offer an account of Chinese masculinities in media discourse and everyday life, covering masculinities on television, in lifestyle magazines, in cyberspace, at work, at leisure, and at home. No other work covers the forms and practices of men and masculinities in contemporary China so comprehensively. Through carefully exploring the global, regional and local influences on men and representations of men in postmillennial China, Song and Hird show that Chinese masculinity is anything but monolithic. They reveal a complex, shifting plurality of men and masculinities—from stay-at-home internet geeks to karaoke-singing, relationship-building businessmen—which contest and consolidate "conventional" notions of masculinity in multiple ways.

Contents

Introduction: Chinese Masculinity: Is There Such a Thing?
1 Masculinities on Television
2 Masculinities in Lifestyle Magazines
3 Masculinities in Cyberspace
4 Masculinities at Work
5 Masculinities at Leisure
6 Masculinities at Home
Epilogue: Performing Manhood in Contemporary China
Glossary
Bibliography
Index

最近チェックした商品