So Near, So Far : Czech Art (1947-1960) in International Socio-Cultural Contexts

個数:

So Near, So Far : Czech Art (1947-1960) in International Socio-Cultural Contexts

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 300 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9788024657905

Full Description

A look at the art of 1950s Europe as a shared set of remarkable artistic achievements.

This book examines the visual arts of the 1950s in Europe in the most open perspective. It works with an awareness of the common historical framework of European culture, providing a basis for understanding art in a new way, opposing existing stereotypes. It deals with many hitherto neglected themes, within the framework of which Czech art also belonged in a broad international sociocultural context. The period of the 1950s is traditionally associated with the growing confrontational politics of the major power blocs, forcibly transforming the geographically close into the infinitely distant. Countering the Cold War tendency to highlight cultural division, this book views the artistic production of this period as a shared accomplishment.  

Challenging traditional art-historical approaches, it uses three selected phenomena—abstraction, realism, and international exhibitions—to search with faith in the power of artistic production across political regimes for obscured but vital layers of art that form a multifaceted, interconnected whole. Its aim is not to create further binding interpretations, but to create space for new questions and visual experiences. Its structure corresponds to this. The text, confronted with four hundred and fifty reproductions of works lying, often unnoticed, in depositories, is intended to convey impressive personal encounters to the reader and to display the unbreakable invincibility of the fundamental values of European culture.