Airline Visual Identity 1945-1975 (Collector's Limited Edition) (2016. 436 S. 529 Farbabb., 32 SW-Fotos. 41 cm)

個数:

Airline Visual Identity 1945-1975 (Collector's Limited Edition) (2016. 436 S. 529 Farbabb., 32 SW-Fotos. 41 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 436 p.
  • 言語 ENG,ENG
  • 商品コード 9783981655025

Full Description

A super stylish journey: The ultimate sourcebook for the best airline graphic design This edition rounds up the most imaginative, influential and surprising designs of the airlines' commercial art from the golden age of flying." Arguably no other book has been produced with such technical sophistication in recent years. It provides an unprecedented outline of the development of the visual identities of thirteen pioneering airlines, combining innovative research and stunning, museum-like presentations of hundreds of spectacular aviation posters, other illustrations and photos. Conceived by some of the world's top creative minds, such as Ivan Chermayeff, Otl Aicher, Massimo Vignelli, Academy Award winner Saul Bass, or advertising titan Mary Wells Lawrence, the designs found in the book's case studies also illustrate the shift from traditional methods of corporate design and advertising to comprehensive modern identity branding programs which took place in the same period. To reproduce all of the images as precisely as possible, a total of seventeen different colors, five different varnishes, and two different methods of foil printing and embossing were used.
The result is a book of exceptional vivacity that pushes the limits of modern art printing technology. The Premium Edition has received glowing reviews in leading media around the world, including The New York Times, Newsweek, CNN, New Republic, Slate, Adweek, and dozens of others in the United States, France, Britain, Germany, China, Japan, Switzerland, Austria, Australia, Spain, Italy, Norway, etc.

Contents

Preface; Introduction; Pan Am; TWA; United Airlines; Continental Airlines; Braniff International; Canadian Pacific Airlines; Japan Air Lines; Aeroflot; Swissair; Air France; Lufthansa; British Airways; Maps and Statistics; Appendix.

最近チェックした商品