An Iconography of Interaction : History, Structure and Function of Interactive Pictures (2017. 248 S. 246 mm)

個数:

An Iconography of Interaction : History, Structure and Function of Interactive Pictures (2017. 248 S. 246 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783959080910

Description


(Text)
Iconography as a method of content interpretation and analysis is traditionally related to works of the visual arts. With interactive systems and their graphic interfaces new fields await iconographic descriptions. The project of An Iconography of Interaction is implemented on a foundation which is inconsistent and in motion. Accordingly, the course of this book leads to different research topics: narratology, structure and form analysis, technologies of picture generation and deep into the art history of interactive pictures. Furthermore, numerous findings of usability research, software ergonomics as well as cognitive psychology have to be considered.In this book all of these "tributaries"to An Iconography of Interaction are arranged into a causal network. The aim is a concept formation as well as the determination of application-oriented rules and principles. Recipients of this exposition are primarily students of computational visualistics, media computer science and interaction design. The book is a contribution to the theory of technical visualistics which was established in Dresden.

最近チェックした商品