We Are All Astronauts : The Image of the Space Traveler in Arts and Media (2019. 250 S. Mit 105 S/W- u. farbigen Abbildungen. 21 cm)

個数:

We Are All Astronauts : The Image of the Space Traveler in Arts and Media (2019. 250 S. Mit 105 S/W- u. farbigen Abbildungen. 21 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783958082137

Description


(Text)

"We are all astronauts", the American architect and thinker Richard Buckminster Fuller wrote in 1968 in his book Operating Manual for Spaceship Earth, where he compared Earth to a spaceship, provided only with exhaustible resources while flying through space.

These words show the presence the phenomenon of the astronaut and the cosmonaut had in the public mind from the second half of the twentieth century on: Buckminster Fuller was able to drive his point home by asking his audience to identify with one of the most prominent figures in the public sphere then: the space traveler. At the same time, Buckminster Fuller's words themselves seem to have played a significant role in further shaping the space-exploring human as a symbol and an image of humankind in general.

The twelve contributions in this book by authors from the fields of literature, music, politics, history, the visual arts, film, computer games, comics, social sciences, and media theory track the development, changes and dynamics of this symbol by analyzing the various images of the astronaut and the cosmonaut as constructed throughout the different decades of space exploration, from its beginning to the present day.

(Text)

(Author portrait)

Henry Keazor wurde 1996 an der Universität Heidelberg promoviert. Anschließend unterrichtete er an der Goethe-Universität Frankfurt, war Gastprofessor am Institut für Kunstgeschichte an der Universität Mainz und wurde 2006 Heisenberg-Fellow der Deutschen Forschungsgemeinschaft. Von 2008 bis 2012 hatte er den Lehrstuhl für Kunstgeschichte an der Universität des Saarlandes inne. Seitdem ist er Lehrstuhlinhaber für Neuere und Neueste Kunstgeschichte an der Universität Heidelberg. Seine Forschungsschwerpunkte sind französische und italienische Malerei des 16. und 17. Jahrhunderts, zeitgenössische Medien und visuelle Kultur, das Phänomen der Kunstfälschung sowie zeitgenössische Architektur und ihr Verhältnis zu modernen Medien.

(Author portrait)

最近チェックした商品