Energy Efficient Vehicles 2014 : Visions, Trends and Solutions for Energy Efficient Vehicle Systems (2014. 188 S. 1 Farbabb. 210 mm)

個数:

Energy Efficient Vehicles 2014 : Visions, Trends and Solutions for Energy Efficient Vehicle Systems (2014. 188 S. 1 Farbabb. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783944331652

Description


(Text)
Under the headline "Visions, Trends, and Solutions for Energy Efficient Vehicles" the present state of technology and current trends in research and development in the field of energy efficient vehicles are discussed, based on actual development reports, system descriptions and case studies. Contents: Vehicle Aerodynamics and Thermal Management in Future Hybrid and Electrical Vehicles - Risks and Solutions for Modern Energy Harvesting - A Dynamic Programming Based Simulation Tool for Optimizing Vehicle System Efficiency - Cost-optimal Operational Strategies for Hybrid Vehicles - Simulative Determination of CO2 and Pollutant Emissions of a HEV with Multicriteria-optimised Operation Strategy in Customer Use - Estimation of the Optimal Length of Run of Electromobile Taking Into Account its Main Parameters - Driver Individual Energy Consumption Forecast - Using Online Data from Local Traffic Management Centers to Assist an Energy-Efficient Driving Behavior - Improvements on the Accuracy of Electro-mechanical Simulation of Series-parallel Hybrid System Power Train - Detailing the motor system including simulation model for the inverter and boost converter - Safe test bench equipment for automotive Lithium-ion batteries - Intelligent Charging Infrastructure Research Platform - Multi-physics modeling approach for energy efficient drive solutions - Requirements to Electrics/Electronics Architectures due to Dual Voltage Power Supplies with 48 Volt in Vehicles - Holistic approach for the design of power supply systems in an early development phase for future vehicles - Two voltage battery as one storage solution for a 12 V/48 V power supply - Hardware Test Bench for the Evaluation of E/E-Architectures with Respect to Partitioning of Vehicle Functions and Energy Efficiency - A system-orientated approach towards an integrated module-oriented model-based Electrical/Electronic architecture designInterested parties: Spezialisten und Anwender der Bereiche: Systemvernetzung - Software- und Hard-wareentwicklung - Forschung und (Vor-) Entwicklung - Systementwicklung, Applikation Editors: Univ.-Prof. Bernard Bäker, Chair of Vehicle Mechatronics, Dresden Institute of Automobile Engineering - IAD, Technische Universität Dresden, DresdenDipl.-Ing. Lutz Morawietz, Chair of Vehicle Mechatronics, Technische Universität Dresden; IAM GmbH, Dresdenund Test - Produktion und Qualitätssicherung - Service und Kundendienst
(Text)

(Author portrait)
Univ.-Prof. Dr.-Ing. Bernard Bäker: Institut für Automobiltechnik Dresden IAD tätig, Lehrstuhl Fahrzeugmechatronik, Technische Universität Dresden

最近チェックした商品