IN A QU A RE TIME AND PLACE : Post-Slavery Temporalities, Blaxploitation, and Sun Ra's Afrofuturism between Intersectionality and Heterogeneity (2014. 188 p. 215 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

IN A QU A RE TIME AND PLACE : Post-Slavery Temporalities, Blaxploitation, and Sun Ra's Afrofuturism between Intersectionality and Heterogeneity (2014. 188 p. 215 mm)

  • ウェブストア価格 ¥4,710(本体¥4,282)
  • B-BOOKS(2014発売)
  • 外貨定価 EUR 18.00
  • クリスマスポイント2倍キャンペーン(~12/25)
  • ポイント 84pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783942214162

Description


(Text)
In this book Tim Stüttgen considers the paradigm of (post-)slavery as an important epistemological break within predominantely white Gender and Queer Studies, as well as within critical Film and Cultural Studies. Departing from what E. Patrick Johnson has proposed as a specifically intersectional "quAre", instead of an "unmarked white queer perspective", this book contrasts Deleuze s cinema theory with Frantz Fanon, queer theories of color, the history of the African diaspora and utopian quAre futurisms to establish notions of a black locality, mobility and temporality in what Stüttgen calls the first emancipatory black cinema: Blaxploitation. Digging deeper in the imagery and temporalities of Blaxploitation film, his analysis deals with the sexualization of racism and mass media imagery of armed black liberation struggles, and shows the development of more and more complex spaces, main characters and representational constellations, including black revolutionary women (with guns) and also queer subtexts.
Following the analysis of a specifically black movement-image, the book engages in a comprehensive intersectional reading of John Coney s legendary 1974 Sun Ra film Space is the Place, crystallizing the concept of a "black time-image" that interconnects formal aesthetic concepts to afro-futurist queer utopias. By producing these sorts of "quAre assem- blages" Stüttgen ultimately aims at an epistemological renewal of the dominant discourses on race, class and gender, that helps to at least temporarily suspend reifying identity pat- terns at stake, and rethink them critically based on the principles of intersectionality and heterogeneity.

Co-publisher Autonomedia NY, Special issue of SUM magazine, in accordance with the publishing house of The Royal Danish Academy of Fine Arts, Schools of Visual Art, Copenhagen.

最近チェックした商品