Historical Performance Practice in Organ Playing, 3 Teile Vol.1 : Part 1. The Baroque and Classical Periods (2., NED. 1996. 318 S. 27 cm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Historical Performance Practice in Organ Playing, 3 Teile Vol.1 : Part 1. The Baroque and Classical Periods (2., NED. 1996. 318 S. 27 cm)

  • ウェブストア価格 ¥19,284(本体¥17,531)
  • CARUS(1996発売)
  • 外貨定価 EUR 85.00
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 350pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 商品コード 9783923053490

Description


(Short description)
This publication is de signed for organists who wish to integrate the latest research in historical performance practice into their playing. It seeks to assist the player in con verting the research on historical performance practice into playing which is valid in todays context. Part A deals with the general principles of technique, various fundamental musical aspects, as well as with the learning process itself. In Part B compositions from a range of countries and eras are investigated with regard to sty listic performance, including such points as registration and ornamentation. Since some of the musical examples which are quoted in the textbook are not available in reliable ed itions or are difficult to obtain, they have been edited and compiled in a volume of music.
(Text)
This publication is de signed for organists who wish to integrate the latest research in historical performance practice into their playing. It seeks to assist the player in con verting the research on historical performance practice into playing which is valid in today's context. Part A deals with the general principles of technique, various fundamental musical aspects, as well as with the learning process itself. In Part B compositions from a range of countries and eras are investigated with regard to sty listic performance, including such points as registration and ornamentation. Since some of the musical examples which are quoted in the textbook are not available in reliable ed itions or are difficult to obtain, they have been edited and compiled in a volume of music.
(Author portrait)
Jon Laukvik wurde in Oslo geboren und erhielt seine Ausbildung (Kirchenmusik, Orgel und Klavier) zunächst in seiner Heimatstadt. Später setzte er das Orgelstudium an der Musikhochschule Köln bei Michael Schneider und in Paris bei Marie-Claire Alain fort. Cembalostudien absolvierte er bei Hugo Ruf an der Kölner Musikhochschule. Seit 1980 ist Jon Laukvik Professor an der Staatlichen Hochschule für Musik und Darstellende Kunst in Stuttgart; seit 2001 unterrichtet er auch an der Staatlichen Musikhochschule (Norges musikkhøgskole) in Oslo. Er ist zudem Gastprofessor an der Royal Academy of Music in London.