Morgan Is Sad Today (2015. 232 S. 95 Abb. 20.9 cm)

個数:

Morgan Is Sad Today (2015. 232 S. 95 Abb. 20.9 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783905929782

Full Description

The photo series by Jean-Pierre Maurer and Robert Müller was only shown once, in the Kunstgewerbemuseum Zürich in 1968, without any commentary other than a text by Ettore Sottsass. It is now displayed in this same way in Morgan Is Sad Today, which has been republished. The title of the book comes from a song whose lyrics go on to say "...sadder than yesterday"- and which in turn comes from the movie Morgan, A Suitable Case for Treatment, 1966, by Karel Reisz. It marked the beginning of a new way of making movies, the Free Cinema, with statements like "No film can be too personal," or "Perfection is not an aim," which are also reflected in the photographs at hand. The staged documentations and the stagings documented in the studio recall elaborate, but unpretentious concepts in art photography series by Swiss artists such as Manon or Urs Lüthi; on the other hand, though, the formal style, motifs, and narrative threads echo comic books. The pictures capture the Zeitgeist: on a trip to the myth-obsessed London of the Sixties or when Zurich Beat bands still posed for record covers standing head to head, or made leaps wearing suits with skinny ties and Flamenco dancer ankle boots. The Mid-sixties were also a time when the first large-scale black and white prints of posters became available: of Buster Keaton or Albert Einstein sticking his tongue out, or Trotsky. The photo series Morgan Is Sad Today is in this sense very much also a conceptual stringing together of posters.  In his text Ettore Sottsass stays very close to what the Zeitgeist embodied without glorification or denigration, with a subtle sense of amusement. And Sandro Fischli draws on the backgrounds of the pictures, sometimes sharply, sometimes deliberately, fraying a subjective and associative social and cultural history of the 1960s, and looking back on an economically booming Switzerland in which the boundaries of high culture were becoming increasingly porous.

最近チェックした商品