イギリス・ロマン主義におけるファム・ファタル<br>Delusive beauty: femmes fatales in English Romanticism : Dissertationsschrift (2008. 224 S. mit 5 Abb. 240 mm)

個数:

イギリス・ロマン主義におけるファム・ファタル
Delusive beauty: femmes fatales in English Romanticism : Dissertationsschrift (2008. 224 S. mit 5 Abb. 240 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 S.
  • 商品コード 9783899715200

基本説明

This study interrogates literary definitions of the femme fatale and challenges the notion that the femme fatale is a »post-Romantic«, late nineteenth-century type.

Description


(Text)
The femme fatale as a nineteenth-century motif has been well-researched and a whole body of critical literature attests to her haunting fascination for literary critics. This study interrogates literary definitions of the femme fatale and challenges the notion that the femme fatale is a 'post-Romantic', late nineteenth-century type. Whilst arguing for a more precise discrimination, it considers the earlier emergence of the motif in English Romanticism and focuses on a period where femmes fatales do not appear with marked frequency, but where cultural history emphasises their quality. Tracing such contemporary contextualisations, this study argues for the existence of a multiplicity of different types of fatal women even in Romanticism and for their continuous line of development through to the pervasive motif of the femme fatale in decadent writing.
(Extract)
The femme fatale as a nineteenth-century motif has been well-researched and a whole body of critical literature attests to her haunting fascination for literary critics. This study interrogates literary definitions of the femme fatale and challenges the notion that the femme fatale is a "post-Romantic", late nineteenth-century type. Whilst arguing for a more precise discrimination, it considers the earlier emergence of the motif in English Romanticism and focuses on a period where femmes fatales do not appear with marked frequency, but where cultural history emphasises their quality. Tracing such contemporary contextualisations, this study argues for the existence of a multiplicity of different types of fatal women even in Romanticism and for their continuous line of development through to the pervasive motif of the femme fatale in decadent writing.
(Author portrait)
Andrea Rummel teaches English Literature and Cultural Studies at the University of Gießen, Germany. She studied English and International Law at the universities of Bonn, Germany, and Oviedo, Spain. Femmes fatales in English Romanticism is her doctoral thesis.
Dr. Thomas Becker ist Leiter des Archivs der Universität Bonn und Lehrbeauftragter am Institut für Geschichtswissenschaft, Abteilung für rheinische Landesgeschichte.

Prof. Dr. Uwe Baumann lehrt Anglistik: Literatur- und Kulturwissenschaft an der Universität Bonn.

最近チェックした商品