Haus der Kunst, Munich : A Locality and its History in National Socialism (edition monacensia) (2017. 160 S. 22 cm)

個数:

Haus der Kunst, Munich : A Locality and its History in National Socialism (edition monacensia) (2017. 160 S. 22 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783869069227

Description


(Text)
Today, Haus der Kunst is one of the most renowned international locations for positions in modern and contemporary art. At the same time, the House contains reminders of the disastrous combination of art, politics and propaganda in the "Third Reich". Designed in 1933 by Hitler's favourite architect, Paul Ludwig Troost, to present "German art", "Haus der Deutschen Kunst" ("House of German Art") was the first showcase monumental project arising from Nazi propaganda that became a backdrop used effectively by the National Socialist rulers for their self-staging in the media. Until 1944, this was where the annual exhibitions of the art favoured by Hitler were held. While artists such as Arno Breker, Josef Thorak and Adolf Ziegler and their oversized paintings and sculptures glorified the blood and soil cult propagated by the National Socialists, the works of today's classical modernism and their creators such as Oskar Kokoschka, Wassily Kandinsky or Paul Klee were vilified as "degenerate" and pilloried.
(Author portrait)
Brantl, SabineSabine Brantl, born in 1969, is a historian and curator at Haus der Kunst in Munich. She freelanced for the Bavarian Television and Jewish Museum Munich and was a research assistant at the Academy of Fine Arts, Munich. On behalf of Haus der Kunst she conceptualised the design of the historical archive in 2004, which she has headed since 2005. Among other things, Sabine Brantl was curator of the exhibition »Histories in Conflict: Haus der Kunst and the Ideological Uses of Art, 1937-1955« (2012) and is responsible for the Archive Gallery, a permanent exhibition room on the history of Haus der Kunst (since 2014).

最近チェックした商品