De-Centering History Education : Creating Knowledge of Global Entanglements (Inter-American Studies / Estudios Interamericanos 31) (2021. 92 S. 4 Farbabb., 3 SW-Abb. 21 cm)

個数:

De-Centering History Education : Creating Knowledge of Global Entanglements (Inter-American Studies / Estudios Interamericanos 31) (2021. 92 S. 4 Farbabb., 3 SW-Abb. 21 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783868218282

Description


(Text)
Global historical approaches plead for the overcoming of national historical traditions. This goes hand in hand with the demand to consciously reflect the long suppressed category of space in historical research. While there are signs of amending within the scientific landscape in this respect, a national narrative continues to dominate in history education. Not only at the curricular level, but also in the planning of teaching units and in teaching materials. The demand for de-centering historical learning, provides ideas on how to promote globally networked thinking in the classroom with a view at history education in Germany.


Table of Contents

Preamble ....................................................................................... 1

1. Introductory Remarks .......................................................... 3

2. Between Theory and Practice ............................................. 9
2.1. The Series of Teaching Materials
'Knowledge of Global Entanglements' ................................ 9
2.2. Thinking Space, Time and the Social Altogether ............... 15

3. Creating Knowledge of Global Entanglements .................. 25
3.1. Why Global Education in History Education? ................... 25
3.2. Boom of Global History ...................................................... 31
3.3. Historical Awareness of Space ........................................... 33
3.4. Alterity Experience in Historical Learning ......................... 36

4. Learning about Ourselves ................................................... 38
4.1. The National Tunnel Vision in History Education ............. 38
4.2. Consequences of a
Nostrocentric Historical Consciousness .................................................... 40

5. Impulses for the De-Centering of History Education ......... 45
5.1. Turning Away from Methodological Nationalism ............. 46
5.2. Overcoming Eurocentrism .................................................. 51
5.3. De-Centering the Curriculum .............................................. 55
5.4. A View from Latin America ............................................... 60

6. Concluding Remarks ........................................................... 70

Works Cited ................................................................................. 72
(Author portrait)
Schwabe, NicoleNicole Schwabe studied history, social sciences and education for the teaching profession at the University of Bielefeld. As a research assistant, at the Center for InterAmerican Studies (CIAS) at the University of Bielefeld, she focuses her work on the transfer from Area Studies to Global Education and coordinates the CIAS teaching material series 'Knowledge of Global Entanglements'.

最近チェックした商品