Recycling Culture Industries of the Sublime : Don DeLillo and Johan Grimonprez (Anglistik - Amerikanistik - Anglophonie 21) (2015. 214 S. 21 cm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Recycling Culture Industries of the Sublime : Don DeLillo and Johan Grimonprez (Anglistik - Amerikanistik - Anglophonie 21) (2015. 214 S. 21 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783868215861

Description


(Text)
This study opens up new territory in the field of intermediality. It aims at extending Bolter's and Grusin's groundbreaking theory of remediation to media emplotments of 'consensus sublimes' in narrative fiction and documentary film in the period preceding and following 9/11. Contemporary versions of the sublime have been mostly media-specific imports of what Naomi Klein calls "disaster capitalism", a fear industry which has thrived on exporting and marketing catastrophe through the televisual to ensure the commodification and dissemination of spectacle. In light of this, Recycling Culture Industries of the Sublime sets out to gauge a remediatory visual rhetoric in contemporary narratives on terror, and the extent to which it has been determined by a global Kulturindustrie of "shock and awe". Through a broader cultural lens, Hamdy proceeds to unravel links between filmic/narrative practices in (p)remediation and an emergent war rhetoric paving the way for subsequent US campaigns of armed intervention in the War on Terror. Besides providing nuanced textual readings of excerpts from DeLillo's Mao II and Underworld, the present study focuses on the iconography of the controversial picture of the 'Falling Man', as it circulates through American journalism, documentary film and fiction. Within an interdisciplinary framework, Johan Grimonprez' Dial History provides a new transatlantic (European) perspective on Don DeLillo: the Belgian film artist's self-assigned vocation to dismantle that congruence of terror and its media machine in an age of media spectacle makes of him a vibrant extension of DeLillo's voice in postmodern film culture. How might documentary film and literature, emerging from the European and American political left, constitute an ethical challenge to the visual politics of terror(ism)? In this book, Johan Grimonprez and Don DeLillo emerge as prime interrogators of our contemporary televised sublime.

最近チェックした商品