An Introduction to British and Irish Fiction : Renaissance to Romanticism (2014. 262 S. 60 Abb. 21 cm)

個数:

An Introduction to British and Irish Fiction : Renaissance to Romanticism (2014. 262 S. 60 Abb. 21 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783868215663

Description


(Text)
This book deals with the development of fiction (prose satire and the novel) in Britain and Ireland in the eighteenth century. Considering the discursive embedding of fiction in eighteenth-culture, the monograph traces the rhizomes of fictional forms into visual representation - and vice versa. This is why such artists as William Hogarth and satirists like James Gillray and Thomas Rowlandson figure prominently in the book. Discussing selected passages from canonical works, from Defoe and Swift to the gothic novel, this study includes an abundance of visual material. This is meant not to "illustrate" important aspects in the traditional sense but rather to demonstrate how visual representations reacted to social issues alongside the writers of fiction, and how the latter responded to pictures of all kinds. Eighteenth-century visual culture also included the make-up of books, their frontispieces, title pages, and illustrations. These paratexts have been much neglected; this book shows how they served as seductive come-ons, luring the reader into the main body of the various works. This monograph thus also argues that during the formation of the novel its material embodiment as printed book rivalled its narrative content in diversity and creativity. The so-called "rise of the novel", a term critically revised here, is shown in the light of the visual in major discursive forms (e.g. engraving, painting, picture series). The proliferation of fiction, a central thesis of the book, can be better understood in the context of visual representation as competition and inspiration for what we know today as the eighteenth-century novel.
(Author portrait)
Hans-Peter Wagner ist Professor für englische und amerikanische Literaturwissenschaft am Campus Landau der Universität Koblenz-Landau. Neben zahlreichen Publikationen über William Hogarth, die sich vorrangig mit dem Problem der Bild-Lektüre und den satirischen Zielen beschäftigen, hat er Arbeiten vorgelegt über Bild-Text-Konstrukte (Ikonotexte) sowie über die englische und amerikanische Literatur des 18. Jahrhunderts and der Postmoderne. Im Wissenschaftlichen Verlag Trier erscheint 2013 seine Monographie über British and Irish Fiction: Renaissance to Romanticism, die sich besonders mit den visuellen Diskursen bei der Entstehung des Romans beschäftigt.

最近チェックした商品