"Painting and writing have much to tell each other" : On the Conceptualization of Personal Identity in Modernist Painting and Literature (Studies in English Literary and Cultural History (ELCH) /Studien zur Englischen Literatur- und Kultu 51) (1st ed. 2012. 320 p. 22,5 cm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

"Painting and writing have much to tell each other" : On the Conceptualization of Personal Identity in Modernist Painting and Literature (Studies in English Literary and Cultural History (ELCH) /Studien zur Englischen Literatur- und Kultu 51) (1st ed. 2012. 320 p. 22,5 cm)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783868213799

Description


(Text)
There are only very few questions that have such a fundamental ontological relevance as has the question Who am I? Ordinary people, artists, and philosophers alike have been trying to come up with answers to this problem, which becomes particularly prominent in times of crisis. It is the scope of the present study to examine how painters and writers of Modernism, i.e. of an epoch that was explicitly understood by contemporaries as a central threshold in history, conceptualized the nature of the human being, thereby focussing especially on the breaking-up of the seemingly unitary or monadic character of the individual. Works by painters such as Paul Cézanne and Pablo Picasso are analysed alongside various works by Gertrude Stein, most centrally her monumental The Making of Americans, and Virginia Woolf in order to detect an intermedially comparable Modernist Menschenbild. This in turn, it is argued, is not so much the result of a wilful transposition dart by either the painters orthe writers, but rather the result of an artistic preference for poetically opened forms, a theory of which is proposed as a possible cultural-historical approach to Intermediality.

最近チェックした商品