Growing Up in Diaspora - Education and Family of East African Refugees in Germany (Reflexive Übergangsforschung - Doing Transitions 14) (2025. 264 S. 210 mm)

個数:

Growing Up in Diaspora - Education and Family of East African Refugees in Germany (Reflexive Übergangsforschung - Doing Transitions 14) (2025. 264 S. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783847430650

Full Description

Im Mittelpunkt dieses Buches stehen die Lebenserfahrungen junger ostafrikanischer Flüchtlinge in Deutschland. An der Schnittstelle von Migrations- und Transitionsforschung angesiedelt, zeichnet die Autorin ein umfassendes Bild davon, wie junge Flüchtlinge mit den Herausforderungen der Partizipation in den Bereichen Bildung und Beruf umgehen. Wie gelingt es ihnen, eine transnationale Familiengemeinschaft inmitten der institutionalisierten Diskriminierung in der Aufnahmegesellschaft aufrechtzuerhalten? Die Arbeit porträtiert verschiedene Wege der Bewältigung von Übergangszwängen und zeigt, wie junge Flüchtlinge ihre biografischen Verläufe mit den ihnen zur Verfügung stehenden soziokulturellen und biografischen Ressourcen gestalten.

Contents

1. Introduction
2. Boundary-making and an Inquiry about "Young Refugees"
2.1. Refugees in the global nation system
2.1.1. The nation-state system and its influence on East Africa
2.1.2. Border imperialism and categorization of people on the move
2.2. Youth in the modern meritocracy
2.2.1. Between youth and adulthood
2.2.2. Capitalism and marginalization of young adults
2.3. An inquiry about "young refugees" and their "double transitions"
2.4. A brief overview of the research field
3. A Post-structuralist and Post-colonial Biographical Transition Research—Theory and Method
3.1. Toward a theory of (un)doing biographical transitions
3.1.1. The framework of doing differences and doing transitions
3.1.2. Practice theory as the analytical lens
3.2. Biographical research in a post-structuralist and post-colonial tradition
3.2.1. The German tradition of biographical research and its connection with practice theory
3.2.2. Biographical research and post-structuralism
3.2.3. Biographical research and post-colonialism
3.3. Reflexivity as the principle of research practice
4. Research Design and Procedures
4.1. Research design and access to the field
4.1.1. The biographical narrative interview
4.1.2. Recruitment and sampling
4.2. Evaluation and analysis
4.2.1. Evaluation principles
4.2.2. Analyzing steps
4.3. Ethical Considerations
4.4. Limitation of the research design and method
5. Growing up in Diaspora: Case Illustrations
5.1. Kai: Growing up with escape and resilience
5.1.1. Research process and interview constellations
5.1.2. Biographical portrait: living with warfare and resistance
5.1.3. Theoretical summary: education and biographical resistance
5.2. Markus: Longing for equality and cohabitation
5.2.1. Research process and interview constellations
5.2.2. Biographical portrait: escaping persecution and discrimination
5.2.3. Theoretical summary: community and social orientation
5.3. Dilara: coping with marginalization and loneliness
5.2.1. Research process and interview constellations
5.3.2. Biographical portrait: growing up with trauma and hope
5.3.3. Theoretical summary: connection and doing agency
6. Growing up in Diaspora: Dimensions of transitions
6.1. Cases in Overview: Growing up in Diaspora
6.2. Education and the dialectic of vulnerability and resilience
6.2.1. Education in young refugees' transitions: challenges and opportunities
6.2.2. Educational aspiration and biographical resources
6.2.3. Biographical learning and the dialectic of vulnerability and resilience
6.3. Family and the dialectic of transmission and transformation
6.3.1. Family and the collective migratory path
6.3.2. The transnational familyhood
6.3.3. Strong ties versus weak ties
6.3.4. The dialectic between transmission and transformation
6.4. Temporality—linking the past, present and future in transitions
6.4.1. Temporality in the migration governance
6.4.2. Doing optimism through the imagination of future
6.4.3. Defining agency in the temporal dimension
7. Conclusion and Prospect: Exploring Transitions in Time and Space
7.1. From double transitions to relational transitions
7.2. Research limitations and prospect
References
Appendix

最近チェックした商品