Zugang zu beruflicher Bildung für Zuwandernde - Chancen und Barrieren (Berichte zur beruflichen Bildung) (2020. 140 S. 240 mm)

個数:

Zugang zu beruflicher Bildung für Zuwandernde - Chancen und Barrieren (Berichte zur beruflichen Bildung) (2020. 140 S. 240 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783847429722

Description


(Text)
Die Autorinnen und Autoren widmen sich der Frage, wie der Zugang zu beruflicher Bildung gestaltet werden kann. Hierbei stehen neben den Bildungsvoraussetzungen der Zuwandernden und den institutionell-rechtlichen Rahmenbedingungen vor allem Konzepte zur (berufs)sprachlichen Förderung und Gestaltung der Ausbildung bzw. Ausbildungsvorbereitung im Fokus. Die Beiträge aus Wissenschaft und Praxis basieren auf Diskussionen im Rahmen eines Forums der Arbeitsgemeinschaft Berufsbildungsforschungsnetz (AG BFN).
(Text)
Around one million immigrants, for the most part refugees, arrived in Germany in 2015alone. More than half of them were aged under 25. Even though numbers have declinedsignificantly in the last few years, it is to be expected that many of the refugees will remainin Germany for several years or settle permanently, as the factors that caused them to fleetheir countries persist. Facilitating these people's access to vocational education and training(VET) and subsequently to the labour market is considered to be an important prerequisitefor integration. Nevertheless, there are multifarious barriers to access to the (initial) VETsystem and to employment.The present authors look at the issue of how access to vocational education and training canbe structured. In addition to the prior learning of immigrants and the general institutionaland legal conditions, they place the emphasis on concepts for (occupational) language supportand on the design of training and training preparation. The contributions from scienceand practice are based on discussions held within a forum hosted by the Vocational Educationand Training Research Network (AG BFN).
(Author portrait)
Dr. Britta MatthesLeiterin der Forschungsgruppe Berufliche Arbeitsmärkte, Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung(IAB), Nürnberg

Prof. Dr. Eckart SeveringProfessor am Institut für Pädagogik der Universität Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg

最近チェックした商品