The roles of stakeholders in vocational education and training systems in timesof digitalisation - a German-Swisscompari : Final report of the development project (Wissenschaftliche Diskussionspapiere 225) (2021. 85 S. 297 mm)

個数:

The roles of stakeholders in vocational education and training systems in timesof digitalisation - a German-Swisscompari : Final report of the development project (Wissenschaftliche Diskussionspapiere 225) (2021. 85 S. 297 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783847429340

Description


(Text)
Sowohl in der Schweiz als auch in Deutschland reagieren die Akteure der Berufsbildung mit zahlreichen Initiativen und Programmen auf die gravierenden technologischen Veränderungen. Dieser Bericht untersucht die Auswirkungen auf die jeweiligen nationalen Governance-Strukturen und Steuerungsmechanismen, indem er die Rolle der Akteure und die Form ihrer Zusammenarbeit analysiert. Dabei lässt sich feststellen, dass trotz vieler Ähnlichkeiten zwischen den Systemen die Unterschiede in der Verteilung der staatlichen Steuerungsmacht, insbesondere bei der Koordination bildungspolitischer Entscheidungen, deutlich spürbar sind.
(Table of content)
List of abbreviations
Key points in brief

Starting point/presentation of the problem/project objectives
Methodological notes
Definitions of terminology
Methodological approach
Results
Switzerland

The legal starting point of the stakeholder structure
The main recommendations and initiatives of the stakeholders involved
Summary and evaluation
Germany

The legal starting point of the stakeholder structure
The main recommendations and initiatives of the stakeholders involved
Summary and evaluation
Comparison of results Germany/Switzerland
Digression - the role of consultancy firms, foundations and technologycompanies
Bibliography
Authors
Abstract


(Text)
In both Switzerland and Germany, stakeholders in vocational education and training (VET) are responding to the serious technological changes with numerous initiatives and programmes. This report examines the impact on the respective national governance structures and steering mechanisms by analysing the role of the actors and the form of their cooperation. It can be stated that despite many similarities between the systems, the differences in the distribution of state steering power, especially in the coordination of education policy decisions, are clearly noticeable in this context.
(Author portrait)
Ute Hippach-Schneider works as a Research Associate and Project Coordinator at the Federal Institute for Vocational Education and Training (BIBB) in Bonn in Germany

Elena Rieder works as at the Federal Institute for Vocational Education and Training (BIBB) in Bonn in Germany


最近チェックした商品