Citizenship Education in Multicultural Society (1. Edition 2025. 2025. 182 S. with 5 figures. 237 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Citizenship Education in Multicultural Society (1. Edition 2025. 2025. 182 S. with 5 figures. 237 mm)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783847117896

Description


(Short description)
This study illuminates the shared challenges and unique responses shaped by each country's historical, cultural, and political context. The study aims to analyse the selected issues concerning the agenda of citizenship education policy and school practices in the selected countries. The authors undertake a comprehensive review of the development of multicultural societies, and delve into an analysis, discussion, and reconstruction of the current socio-political context of citizenship education in the aforementioned countries. Dealing with diversity through citizenship education in multicultural societies
(Text)
Analysing the citizenship education approaches of England, the Netherlands, Canada (Ontario), and Singapore offers an interesting glimpse into how different societies handle the interplay between cultural diversity, national identity, and educational strategies. This study illuminates the shared challenges and unique responses shaped by each country's historical, cultural, and political context. The study aims to analyse the selected issues concerning the agenda of citizenship education policy and school practices in the selected countries. The authors undertake a comprehensive review of the development of multicultural societies, and delve into an analysis, discussion, and reconstruction of the current socio-political context of citizenship education in the aforementioned countries.
(Author portrait)
Daria Hejwosz-Gromkowska, PhD., is Associate Professor at the Faculty of Educational Studies at Adam Mickiewicz University in Poznan, Poland.Celina Czech-Wlodarczyk is Assistant Professor at the Faculty of Pedagogy at Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz, Poland.Dobrochna Hildebrandt-Wypych is Assistant Professor at the Faculty of Educational Studies at Adam Mickiewicz Univeristy in Poznan, Poland.

最近チェックした商品