Film als Midrasch : Der Golem, Dybbuks und andere kabbalistische Elemente im populären Kino (Poetik, Exegese und Narrative / Poetics, Exegesis and Narratives Band 006) (2016. 155 S. Mit 15 Abbildungen. 237 mm)

個数:

Film als Midrasch : Der Golem, Dybbuks und andere kabbalistische Elemente im populären Kino (Poetik, Exegese und Narrative / Poetics, Exegesis and Narratives Band 006) (2016. 155 S. Mit 15 Abbildungen. 237 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783847106739

Description


(Short description)
Wie fanden kabbalistische Literatur und ihre Elemente ihren Weg auf die Leinwand? Wie wurden jüdische mystische Themen und Motive in Spielfilmen - von der Stummfilmzeit bis zur Gegenwart - weltweit verarbeitet? Diese Studie zeigt, dass Filme genauso eine Quelle zum Judentum sind wie ein mittelalterlicher Midrasch. Film als Quelle zum Judentum
(Text)
The book explores the conscious usage of Jewish mystical themes and motifs in popular (as well as arthouse) cinema from the silent film era to the present. This historical, as well as geographic, arc spanning from Paul Wegener's Golem (1920) to films such as David Goyer's The Unborn (2009), Ang Lee's Life of Pi (2012) or David Aronofsky's Noah (2014), is held together by a tightly argued and detailed discussion of both the kabbalist elements themselves and their presence in film and television.Organized in four interrelated parts, the study focuses on mystical secrets of the Hebrew alphabet (where each letter is attributed a numerical value and each number has a hidden meaning), the idea of the Dybbuk as an exiled soul looking for a bodily home, the Lurianic concepts of Tzimtzum (contraction) and Tikkun olam (repair of the world) and, finally, the legend of the Golem, whose Prague origins have been reworked not only in numerous movies but also in popular US television shows including the X-Files and The Simpsons.
(Author portrait)
Prof. Dr. Klaus S. Davidowicz lehrt Judaistik an der Universität Wien. Sein Forschungsschwerpunkt liegt auf der Rolle des Spielfilms als moderner Midrasch - als visuelle Form jüdischer Auslegung, Erinnerung und Traditionsbildung. Er untersucht die Darstellung, Deutung und Transformation jüdischer Narrative im Medium Film.

最近チェックした商品