Mass transit effects on urban land changes: : The influence of accessibility and proximity over densities, land uses and land values (2010. 184 S. 220 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Mass transit effects on urban land changes: : The influence of accessibility and proximity over densities, land uses and land values (2010. 184 S. 220 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783843376037

Description


(Text)
Mass transit is probably the most influencing force shaping cities. As straightforward measures between transport and urban land, accessibility and proximity (distance) have direct impact on how land values, land uses and densities thrive or decline in the catchment area of transit corridors. In this book, these variables are analyzed in the case study of the LRT1 in Manila, Philippines. A gravity model built within GIS and applied statistics evidence the influence of accessibility or distance on the variables in time series before and after the LRT1. Three-dimensional GIS helps visualize the correlations found. The results are limited though consistent: accessibility and distance proved to be significantly related to residential land-values, with marginal results for the rest of the variables. The contrast of these results with the urban configuration of Manila and the theory reviewed show the limited impacts found may be consequence of constrained capacity for new development or densification; good pre-existing accessibility; or lack of complementary plans & policies to profit the potential of transport-induced changes on urban space.
(Author portrait)
Architect & urban planner with a MSc.(hons) in GIS for Urban Infrastructure Management. He has worked in urban and transport planning for over 15 years in North/South America and in Europe. His work involves modelling, strategic/tactic planning, mass transit projects and research on the interaction of transport and urban land development.

最近チェックした商品