Off-Broadway/Off-West End - American Influence on the Alternative Theatre Movement in Britain 1956-1980

個数:

Off-Broadway/Off-West End - American Influence on the Alternative Theatre Movement in Britain 1956-1980

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 274 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783838210827
  • DDC分類 792.0941

Full Description

David Weinberg argues that American experimental theater practice was a key factor in the development of the alternative theater movement in Britain during the period 1956-1980. He covers the activities of the experimental theater groups associated with Jim Haynes, Charles Marowitz, Nancy Meckler, and Ed Berman, four expatriate American theater practitioners living in Britain. In addition, he also examines important American-based groups-Living Theatre (1947), Open Theatre (1964), La MaMa (1960), and Bread and Puppet (1965)-which performed in Britain and which made an impact during the same period, as well as a wide range of indigenous British groups-Pip Simmons (1968), Foco Novo (1972-1989), Joint Stock (1974-1989), institutions-RSC (1961), Royal Court (1956)-and individuals such as Max Stafford-Clark, Thelma Holt, John Arden, Ann Jellicoe, and the Portable playwrights (1968-1972), which in one way or another were influenced by American exemplars. Weinberg's study is essential reading for everyone seeking a more comprehensive and dynamic understanding of the forces which shaped the alternative theatrer movement in Britain.

最近チェックした商品