Robert Crumb. Sketchbook Vol. 5. 1989-1998 Vol.5 : 1989-1998 (2020. 270 mm)

個数:

Robert Crumb. Sketchbook Vol. 5. 1989-1998 Vol.5 : 1989-1998 (2020. 270 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 444 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783836566971

Full Description

As this volume opens we find our hero at age 46, solidly into the midlife crises years. Crumb has lived his entire life in anxious, introspective, self-flagellating crises, however, so the middle years bring only a refinement of his lifelong turmoil and further honing of artistic talent. More words accompany the drawings, demonstrating Crumb's brilliant powers of observation, as in a long paragraph devoted to an encounter with one of brother Maxon's vegan turds, and a poetic paean to the heartbreak of life and aging. The family's move to Sauve, France, in 1991 is heralded by a switch from portraits of apple-cheeked American girls sketched while waiting for food in California cafes to portraits of girls in French cafes, by pastorals of rampant French countryside, and by haunting tableau of homeless beggars in the Metro.

The most notable new character in this sketchbook is a turbaned holy man named, by young Sophie Crumb, Roman Dodo, who seems loosely inspired by Robert's brother Maxon. Patricia Pig, a cheerful human/porcine hybrid also debuts, alongside portraits of girlfriends present and past.

As the artist advances into his mid-50s, towards the end of the volume, fantasies of regression to childhood dependence on strong female figures, and even of a good death, carried away on the back of a sturdy young angel, speak less of angst than acceptance of the aging process. Our curmudgeon finds a measure of peace, a certain French acceptance, of the cruel whims of fate. Until the final pages, when he pronounces himself, out of nowhere, "such a fucking QUEER."

All in all, another killer volume.

最近チェックした商品