Music Teacher Identities : Places, People, and Practices of the Professional Self (Grazer Schriften zur Instrumental- und Gesangspädagogik 2) (2022. 266 S. 24 cm)

個数:

Music Teacher Identities : Places, People, and Practices of the Professional Self (Grazer Schriften zur Instrumental- und Gesangspädagogik 2) (2022. 266 S. 24 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783830946113

Description


(Short description)

(Text)

(Short description)
Based on findings of an in-depth social phenomenological study, this book describes the experiences of music teachers, whose careers are rich, complex, and multi-faceted. Stories of their professional enactments contribute rich considerations in music teacher identity discourse and to the construction of their professional selves. Individuals' social worlds are highlighted in terms of ways they shape social and professional worlds. With a wide view of who music teachers are and what they do, this book reveals insights to the supports needed to enact a long, satisfying career.

(Text)
Based on findings of an in-depth social phenomenological study, this book describes the experiences of music teachers, whose careers are rich, complex, and multi-faceted. Stories of their professional enactments contribute rich considerations in music teacher identity discourse and to the construction of their professional selves. Analysis revealed an overall sense of professional self and various degrees of three role-taking selves: performing, teaching, and musical. Findings suggest that an active, purposeful construction of consociate relationships can support a balanced, reconciled conception of self, which promotes flexibility within and among structures of the lifeworld and profession. Individuals' social worlds are highlighted in terms of ways they shape social and professional worlds. With a wide view of who music teachers are and what they do, this book reveals insights to the supports needed to enact a long, satisfying career.
(Review)
Bucura hat in ihrer Dissertationsschrift auf hohem theoretischen Niveau Karrieren von Musiklehrenden rekonstruiert und damit das Phänomen der_des Musiklehrenden im weiten musikpädagogischen Tätigkeitsfeld erhellt. Besonders erfrischend ist ihr inklusiver Blick über übliche Grenzen der Berufssparten hinweg. [...] Überzeugend ist auch die Wahl der Sozialphänomenologie nach Schütz, die Bucura als methodologischen Zugang und theoretischen Rahmen für ihre Forschungsarbeit nutzt [...]. Der Text ist immer eng an die Forschungsfragen angebunden, was hilft, den Kern des Forschungsanliegens zu verstehen. [D]as Buch [ist] leser_innenfreundlich geschrieben: Regelmäßige Zusammenfassungen und Ausblicke unterstützen beim Lesen und zeigen zirkuläre Forschungsschritte sowie verschränkte Bezüge zwischen Forschungsfragen, Methodologie und Theorie [...]. Tamara Schmidt, in: Beiträge empirischer Musikpädagogik, Vol. 14, April 2023

最近チェックした商品