The Nordic Ingredient : European Nationalisms and Norwegian Music since 1905 (Münsteraner Schriften zur zeitgenössischen Musik .4) (2019. 142 S. with numerous, partly coloured Illustrations. 24 cm)

個数:

The Nordic Ingredient : European Nationalisms and Norwegian Music since 1905 (Münsteraner Schriften zur zeitgenössischen Musik .4) (2019. 142 S. with numerous, partly coloured Illustrations. 24 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783830938965

Description


(Short description)
Notions of the "Nordic" have always been an issue in Norway's national identity building, both before and after it bacame a sovereign state in 1905. Accordingly, Norwegian music has expressed a sense af ambivalence towards being conceived as "Nordic" from the outside: A strong sense of "Norwegianness" was challenged by the advent of new, nationalistic currents in the 1930s, which used notions of the Nordic as a political weapon. This book shows how music expresses affirmation and ambivalence towards the "Nordci" across musical genres. Further, it explores the contingencies of national music and the dramatic changes in 20th-century European political history.
(Text)
Notions of the 'Nordic' have always been an issue in Norway's national identity building, both before and after it became a sovereign state in 1905.Accordingly, Norwegian music has expressed a sense of ambivalence towards being conceived as 'Nordic' from the outside: A strong sense of 'Norwegianness' (forged during the heroic age of cultural nation-building in the 19th century) was challenged by the advent of new, nationalistic currents in the 1930s, which used notions of the Nordic as a political weapon.This book shows how music expresses affirmation and ambivalence towards the 'Nordic' as an ingredient of Norwegian national identity across musical genres. Further, it explores the contingencies of national music and the dramatic changes in 20th-century European political history. At the same time, it sheds new light on the difference between musical nationalism and national music.
(Author portrait)
Prof. Dr. Michael Custodis ist Professor für Musik der Gegenwart und Systematische Musikwissenschaft an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster. Neben der AuseinanderSetzung mit NS-Kontinuitäten im deutschen Nachkriegsmusikleben arbeitet er u.a. über musiksoziologische Themen, Musik des 20. und 21. Jahrhunderts sowie Wechselwirkungen zwischen "populärer" und "klassischer" Musik.Prof. Dr. Friedrich Geiger ist Professor für Historische Musikwissenschaft an der Hochschule für Musik und Theater München. Wesentliche Arbeitsschwerpunkte umfassen die Bereiche Musik in Diktaturen, Antikenrezeption in der Musik sowie die Geographie der Musikgeschichte sowie Musikgeschichte.Arnulf Christian Mattes is Associated Professor of Musicology and leader of the Grieg Research Centre at the University of Bergen. He is project partner in the Research cooperation "Nordic Music" - Resistance, Persecution, Collaboration, and Reintegration in Norway's Music Life 1930-1960.

最近チェックした商品