Theatre as a vortex of behaviour in Dutch multicultural society : A discourse analysis of "Aïsha" in the public sphere (AGENT 1) (1., Aufl. 2013. 98 S. 210.0 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Theatre as a vortex of behaviour in Dutch multicultural society : A discourse analysis of "Aïsha" in the public sphere (AGENT 1) (1., Aufl. 2013. 98 S. 210.0 mm)

  • ウェブストア価格 ¥6,528(本体¥5,935)
  • TECTUM-VERLAG(2013発売)
  • 外貨定価 EUR 24.95
  • クリスマスポイント2倍キャンペーン(~12/25)
  • ポイント 118pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783828831223

Description


(Text)
In 2001, a music theatre production exploring Islam s early history from a female perspective was shut down before it reached the stage. The cancellation of A sha and the Women of Madina by Rotterdam s Independent Theatre (O.T.) generated a media storm as speculations about censorship mounted. To unravel this performative non-event, this dissertation consolidates cultural analysis, discourse analysis and actor-network theory in an interdisciplinary approach. The cancellation exposed the theatre as an arena of conflict where issues of multiculturalism and freedom of speech collided well before the major events of 9/11 and the murders of Pim Fortuyn and Theo van Gogh.
(Text)

(Table of content)
1 A BEGINNING
1.1 Cancellation: the End of the Show
1.2 Introducing the Independent Theatre and Aïsha
1.3 Tools and Methodology
2 THE NON-EVENT AS DISCURSIVE VORTEX OF BEHAVIOUR: A THEORETICAL FRAMEWORK
2.1 The Role of Theatre in the Social Network
2.2 The Actor-Network: Putting Effort in Society
2.3 Thick Description as an Analytical Tool
2.4 A Discursive Vortex of Behaviour?
3 ENTERING THE VORTEX: A THICK DESCRIPTION
3.1 Unravelling the Issues
3.2 Good Intentions: Complicating Multicultural Theatre
3.3 Authoring Events: Claiming the Void
3.4 The Beginning Or is It?
3.5 Defining Subject and Style
3.6 Questions of Authority
3.7 Representation Sans Frontières?
3.8 The Objections Arise
3.9 Crisis
3.10 The Decision
3.11 Mention of a Threat
3.12 From Cancellation to Censorship
3.13 Intermission: the Struggle Enters the Public Sphere
3.14 The Discussion Continues
3.15 Clarifications and More Miscommunication
3.16 Setting Things Right
3.17 Debates Instead of Theatre
3.18 Discourse as a Vortex of Behaviour
4 MULTICULTURAL THEATRE WITHIN THE MULTICULTURAL DRAMA
4.1 External Conditions for the Rise of Discourse
4.2 The Netherlands, a Multicultural Society
4.3 The Multicultural Drama
4.4 A Genealogy of the Multicultural Drama
4.5 Cultural Policy and Multiculturalism
4.6 The Cultural Aspirations of Rotterdam
4.7 A Society in Transit
5 FROM BUILDING BRIDGES TO DETONATING BOMBS: A DISCOURSE ANALYSIS
5.1 Controlling Discourse, Shaping Events
5.2 A Theatre of Restraint
5.3 Complicating Censorship
5.4 Scenarios and Roles in the Aïsha Case
5.5 The Role of Theatre in the Public Sphere
5.6 The Sensational Public Sphere
5.7 Theatre as a Sacred Space
5.8 To Conclude: Nothing is Ever Set in Stone
BIBLIOGRAPHY
(Author portrait)
After obtaining an MA in Arts and Culture at Maastricht University, Lonneke van Heugten completed the MA International Performance Research with distinction at the University of Amsterdam and the University of Warwick. In the theatre, she worked as producer, marketing manager and dramaturge. She is currently writing her PhD at the Amsterdam School for Cultural Analysis.

最近チェックした商品