Paradise Reframed : Milton, Dryden, and the Politics of Literary Adaptation, 1658-1679. Magisterarbeit (Britannica et Americana. 3. Folge .32) (2016. X, 204 S. 9 Abbildungen. 245 mm)

個数:

Paradise Reframed : Milton, Dryden, and the Politics of Literary Adaptation, 1658-1679. Magisterarbeit (Britannica et Americana. 3. Folge .32) (2016. X, 204 S. 9 Abbildungen. 245 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783825366360

Description


(Text)
In 1677, John Dryden, poet laureate to the restored Charles II, published 'The State of Innocence'. Emphatically advertised on its title page as 'an opera,' Dryden's book was based on 'Paradise Lost', John Milton's 1667 epic about the fall and eventual restoration of mankind. In the heated political climate of the 1670s, the publication of this libretto suggested the bold and cunning appropriation of an idiosyncratic text widely viewed, even then, as a mirror of its author's theological and political opposition to the Restoration establishment.

Focusing on the historical background to Dryden's 'reframing' of 'Paradise Lost', this study recovers the various and often surprising contexts in which both works were written, ranging from Restoration foreign and domestic policy to the contemporary book market and early modern habits of interpretation. As becomes clear, the process of adaptation by which Dryden, 'Servant to His Majesty', reconfigures 'Paradise Lost' as an affirmatively royalist text skillfully defuses the radical and subversive potential of Milton's original, while at the same time substituting, through prefaces and topical allusions, a clear political message of Dryden's own. Seen together in their shared cultural-historical context, the intertwined histories of both texts shed light on the deeply politicised nature of Restoration literary culture, offering a fresh view of the early reception history of a disputed and 'pre-canonical' 'Paradise Lost'.

最近チェックした商品