Learning 9/11 : Teaching for Key Competences in Literary and Cultural Studies (Anglistik & Englischunterricht Bd.78) (2011. 302 p. w. 9  ill. 210 mm)

個数:

Learning 9/11 : Teaching for Key Competences in Literary and Cultural Studies (Anglistik & Englischunterricht Bd.78) (2011. 302 p. w. 9 ill. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 302 S.
  • 商品コード 9783825359416

Description


(Text)
The events of September 11, 2001, are engraved both in individual and in collective cultural memory way beyond the United States. Learning 9/11 theorizes the teaching of cultural responses to the terrorist attacks in the literary and cultural studies university classroom. It makes a case for a process-oriented teaching approach which fosters the development of selected key competences that are instrumental in analyzing the wide range of 9/11 texts : reading and writing skills, intercultural competences and media literacies. The volume brings together expert contributions from university teaching and cultural studies didactics with practice examples by young university teachers. Thematically, this book offers insight into negotiations of 9/11 across the media, reflections on their teaching potential, and strategies for doing justice to the scope of 9/11 as global media event. Due to its range from general essays on 9/11 literature and key competences to reports from teaching practice, junior academics, university teachers and students of cultural studies alike will find this volume accessible and versatile.

最近チェックした商品