Environmental Literacy and the Teaching of English (narr Studienbücher LITERATUR- UND KULTURWISSENSCHAFT) (1. Auflage. 2025. 215 S. 240 mm)

個数:
  • 予約

Environmental Literacy and the Teaching of English (narr Studienbücher LITERATUR- UND KULTURWISSENSCHAFT) (1. Auflage. 2025. 215 S. 240 mm)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783823385370

Description


(Short description)
Wie kann die Fremdsprachendidaktik ein Funke sein, der Umweltbewusstheit und Nachhaltigkeit entfacht? Das Buch bietet einen geisteswissenschaftlichen Zugang zur Environmental Literacy, der mit dem besonderen Potenzial von Sprache, Literatur und Kultur arbeitet. Es untersucht die Fremdsprachendidaktik und ihre Partnerdisziplinen, wie Environmental Humanities und Bildung für nachhaltige Entwicklung, insbesondere aber Ökolinguistik, Ecocriticism und Kulturökologie. Ein konzeptueller Rahmen für Environmental Literacy hebt den Kern fremdsprachendidaktischer Anliegen im Umweltdiskurs hervor.
(Short description)
How can foreign language education be a spark that ignites environmental awareness and sustainability? This book offers a humanities approach to environmental literacy, highlighting the potential of language, literature, and culture to enrich environmental discussions. It examines foreign language education, exploring related disciplines like environmental humanities and education for sustainable development. Notably, it also investigates ecolinguistics, ecocriticism, and cultural ecology. The book presents a framework for environmental literacy, emphasizing the core of foreign language education and its role in promoting sustainability and critical thinking.
(Text)
How can foreign language education be the spark that ignites environmental awareness and sustainability? This book offers a humanities approach to this topic, highlighting the potential of language, literature, culture, and media communication to enrich environmental discussions. It examines foreign language education and explores related fields, such as environmental humanities, environmental education, and education for sustainable development. It also investigates ecolinguistics, ecocriticism, and cultural ecology. The book presents a framework for environmental literacy in foreign language teaching, providing a unique perspective on the role of foreign language education in promoting sustainability, environmental awareness, and critical thinking, ultimately nurturing more hopeful paths for a sustainable future.
(Table of content)
1.Introduction2.(Foreign) Language, Culture, and the Anthropocene3.The Teaching of English (as a Foreign Language) 4.The Related Disciplines5.Environmental Literacy in the Foreign Language Classroom6.Conclusion
(Author portrait)
Prof. Dr. Uwe Küchler ist Inhaber des Lehrstuhls für die Didaktik des Englischen an der Eberhard Karls Universität Tübingen und Mitglied der Tübingen School of Education (TüSE).

最近チェックした商品