Teaching Transhumanism (Studies in English Language Teaching / Augsburger Studien zur Englischdidaktik 10) (1. Auflage. 2021. 173 S. 220 mm)

個数:

Teaching Transhumanism (Studies in English Language Teaching / Augsburger Studien zur Englischdidaktik 10) (1. Auflage. 2021. 173 S. 220 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783823384953

Description


(Short description)
Is transhumanism really "the world's most dangerous idea" (Fukuyama 2009)? This volume explores the term "transhumanism" (and "posthumanism"), suggests topics for classroom use (e.g. artificial intelligence, cyborgs, cloning, eternal life, super-intelligence), discusses problems, and sketches teaching scenarios for TEFL (Teaching English as a Foreign Language).
(Text)
Onco-mice and cloned sheep, drones and auto-automobiles, neuro-enhancement and prosthetic therapy: Is transhumanism a "movement that epitomizes the most daring, courageous, imaginative, and idealistic aspirations of humanity" (Ronald Bailey 2004), or rather "the world's most dangerous idea" (Francis Fukuyama 2009)? This volume attempts to elucidate what we understand by the term "transhumanism", what topics and problems we face, what media are suitable for classroom use, what lesson scenarios seem effective, what benefits we may reap, and what challenges we have to cope with when we teach transhumanism in English language classes.
(Table of content)
ContentsEngelbert ThalerIntroductionA. TheoryEngelbert ThalerTranshumanism in Language TeachingRoman BartoschLessons in Relatability. Posthumanism and Literacy LearningKlaus BredlTranshumanism - More Than Human?B. MethodologyWerner DelanoyQuo Vadis Humankind?. Transhumanism, Posthumanism and Language EducationPeter HohwillerJohn Lanchester's The Wall in the Advanced Language ClassroomArthur Haberlach"Forever Young! I Want to Be Forever Young!". Teaching Yuval Noah Harari's Homo DeusNicolina PullmannGender Identities in the Age of Transhumanism. Developing Intercultural Communicative Competence Among Advanced Learners in Game of ThronesStephanie FuchsPlease, Download Your Identity Here. Transhumanism and the Concept of Identity as Promising Topics for EFL ClassroomsC. LessonsBen Maré DutschmannThe Concept of TranshumanismKatharina StarkTranshumanism in FilmsLorenz KörnerTranshumanism and ReligionBen Maré DutschmannHuman EnhancementContributors
(Author portrait)
Prof. Dr. Engelbert Thaler ist Inhaber des Lehrstuhls für Didaktik des Englischen an der Universität Augsburg. Seine über 650 wissenschaftlichen Publikationen befassen sich mit Verbesserung der Unterrichtsqualität, Lehrer:innenausbildung, Medien- und Literaturdidaktik, interkulturellem Lernen, Entwicklung von Lehrwerken.

最近チェックした商品