Feature Films in English Language Teaching (narr STUDIENBÜCHER) (1. Auflage. 2016. 253 S. 238 mm)

個数:

Feature Films in English Language Teaching (narr STUDIENBÜCHER) (1. Auflage. 2016. 253 S. 238 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783823369523

Description


(Text)
Der Band enthält Grundlagen zur Arbeit mit Film (Begründung, Zielsetzung, Methoden) und fundierte didaktische Aufarbeitungen einzelner Filme zum Gebrauch im Englischunterricht der Oberstufe. Die Filme sind regional gruppiert (Australia, New Zealand, South Africa, USA, Great Britain). In jedem Kapitel werden landeskundliche Bezüge, historische Kontexte und gesellschaftliche Besonderheiten dargestellt, um neben Film Studies auch Cultural Studies zu ermöglichen. Im Downloadbereich findet sich Unterrichtsmaterial zu jedem Film, welches Aufgaben zu filmspezifischen Aspekten (narrative, dramatische und filmästhetische Dimensionen) umfasst und in pre-/while und post-viewing activities gegliedert ist.
(Text)
Feature Films in English Language Teaching deals with the use of motion pictures in the advanced EFL (English as a foreign language) classroom. It provides a general introduction to film literacy and explains the rationale, methods, and objectives of working with feature films. In addition, the book contains in-depth considerations on sixteen selected films, which are grouped regionally (Australia, New Zealand, South Africa, USA, Great Britain). Each chapter describes the topical focus of the film and its central theme and provides background information on social, historical, political, and geographical issues. A profound analysis of selected scenes lays the foundation for considerations on the teaching potential of the film. In a download section, the chapters are complemented with ready-to-use teaching materials on film-specific aspects (narrative, dramatic and cinematographic dimensions), which are organised as pre-/while-/post-viewing activities. A glossary on technical terms for film analysis completes the volume.
(Author portrait)
Dr. Britta Viebrock ist Professorin für die Didaktik der englischen Sprache und Literatur an der Goethe-Universität Frankfurt/Main.
(Author portrait)
Dr. Britta Viebrock ist Professorin für die Didaktik der englischen Sprache und Literatur an der Goethe-Universität Frankfurt/Main.

最近チェックした商品