The Salerno Ivories : Objects, Histories, Contexts (2016. 368 S. mit 281 Farb- und 211 s/w-Abbildungen. 28 cm)

個数:

The Salerno Ivories : Objects, Histories, Contexts (2016. 368 S. mit 281 Farb- und 211 s/w-Abbildungen. 28 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783786127307

Description


(Text)
Über 60 sogenannte Salerno-Relieftafeln aus Elfenbein (11.-12. Jh.) bilden einen kostbaren Schatz der Kathedrale von Salerno in Süditalien. Die Darstellungen vereinen islamische, byzantinische, koptische und abendländische Einflüsse und gewähren Einblick in die visuelle Kultur des Mittelmeerraums in einem Zeitalter enger Handelsbeziehungen und kulturellen Austauschs. Die herausragende Elfenbeinschnitzkunst zeigt biblische Szenen ebenso wie Heiligenfiguren oder prächtiges Ornament. Sie zu datieren, ihre Herkunft zu bestimmen oder in der mittelalterlichen Geschichte Salernos zu verorten, ist bisher nicht eindeutig gelungen. Wer waren die Mäzene? Was war die Funktion der Tafeln, und an welche Zielgruppe richteten sich die Darstellungen? Beiträge verschiedener Disziplinen, entstanden im Rahmen des internationalen Forschungsprojektes "Mediterranean Cross-Currents: The So-Called Salerno Ivories" vereinen in diesem Band neue Perspektiven auf mittelalterliche Kunst. Sie beleuchten Produktionsweisen, Ikonografie, Funktion und Rezeption.
(Text)
The so-called Salerno ivories comprise more than sixty carved plaques datable between the eleventh and twelfth centuries, combining Islamic, Byzantine, Coptic, and western Christian features. They present superb craftsmanship and display numerous biblical scenes as well as portraits of saints and magnificent decorative ornaments. In medieval times as today constituing one of the most precious and impressive treasures of the Cathedral of Salerno, they have attracted the attention of many historians and art historians, who have tried to contextualize the ivories in the medieval history of Salerno, southern Italy, and the Mediterranean. Yet, they remain enigmatic, as do the many questions concerning their date, place of production, patronage, function, and possible audience. Accompanied with new photographs produced in a campaign sponsored by the Kunsthistorisches Institut Florenz (Max-Planck-Institut), which for the first time presents the ivorie's backs and sides as well as the reliefs, the volume brings together articles written by scholars with different backgrounds and perspectives on medieval art. It presents the Salerno ivories in an interdisciplinary approach and sheds new light on their important position as mirroring the visual culture of the 'Mediterranean' at the age of intense commercialism and cultural exchange

最近チェックした商品