IJHE Bildungsgeschichte H.2/2019 : International Journal for the Historiography of Education (Bildungsgeschichte 2/2019) (2019. 180 S. 23.5 cm)

個数:

IJHE Bildungsgeschichte H.2/2019 : International Journal for the Historiography of Education (Bildungsgeschichte 2/2019) (2019. 180 S. 23.5 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 商品コード 9783781523388

Description


(Text)
Bildungsgeschichte
International Journal for the Historiography of Education 2-2019
Aus dem Inhalt
Beiträge (Rita Hofstetter, Eckhardt Fuchs und Antonella Cagnolati, Gastherausgeber)
- History of education journals and the development of historical research on education in Eastern Europe (1990-2016)
- The processes of internationalization of history of education journals in Brazil (1997-2016)
- Clio's Presence, or: Where is history of education to be found? - Global, international and transnational. Reading the trends in Paedagogica Historica, History of Education Quarterly, History of Education and Histoire de l'éducation since 2000
- Global territory and the international map of history of education journals. Profiles and behavior - Mapping the history of education in a "glocal" world: A study of two academic journals from Brazil and Canada
Debatte
- The nationalism-trap in education research: Shared pathos, practiced ideals, and spectra of banal nationalism
Die Nationalismus-Falle in der Bildungsforschung: Geteiltes Pathos, umgesetzte Ideale und Spektren des banalen Nationalismus
Kolumne
- David F. Labaree: Luck and pluck: Competing accounts of a life in the meritocracy Vorschau auf 1-2020
"There are two kinds of practices among doctoral students in education that are particularly prominent right now and also particularly problematic for the future health of the field. One practice is the effort to become a hardcore academic technician; the other is the effort to become a hardcore justice warrior. Though at one level they represent opposite orientations toward research, at another level they have in common the urge to serve as social engineers intent of fixing social problem." (David F. Labaree)

最近チェックした商品