Charles Simonds and the Seventies (Hatje Cantz Text 34) (2025. 288 S. 100 Abb. 210 mm)

個数:
  • 予約

Charles Simonds and the Seventies (Hatje Cantz Text 34) (2025. 288 S. 100 Abb. 210 mm)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783775754606

Full Description

Where is Charles Simonds? Throughout the 1970s, his diminutive Dwellings, tiny architectural ruins of an imaginary civilization, could be found throughout the crumbling infrastructure of downtown New York. Preoccupied with the relationship between the grown and the built, the archaeological and the urban, Simonds shared friendship and ideas with Gordon Matta-Clark and Robert Smithson. Like Lucy Lippard, with whom he lived during that decade, Simonds believed in combining art and activism, always preferring what he called the "real world" to the art world. Yet despite taking part in many of the seminal exhibitions and art events of 1970s New York, Simonds has left few traces on art history. In order to explain Simonds's absence while simultaneously arguing for his central place within it, Jules Pelta Feldman reconsiders the decade's self-conception, finding that Simonds exemplifies much of what has been ignored in 1970s art - and much of what establishes it as a unique period of experimentation and possibility.

最近チェックした商品