Zerrissene Moderne : Die Basler Ankäufe «entarteter» Kunst (Klassische Moderne) (2022. 288 S. 290 Abb. 286 mm)

個数:

Zerrissene Moderne : Die Basler Ankäufe «entarteter» Kunst (Klassische Moderne) (2022. 288 S. 290 Abb. 286 mm)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783775752213

Full Description


Torn Modernism illuminates an important moment in the history of the Kunstmuseum Basel's collection. In 1937 the Nazi cultural policy denounced thousands of works as "degenerate" and forcibly removed from German museums. The Third Reich's Ministry of Propaganda correctly assumed that a portion of such works would find buyers abroad, in this way certain artworks deemed "internationally exploitable" reached the art market via various channels. Georg Schmidt (1896-1966), the museum's director at the time, managed in 1939 to acquire the Painting Animal Destinies by Franz Marc (1880-1916) and twenty avant-garde masterpieces all at once.In the catalogue, renowned experts trace the events based on the seizures in German museums and explain the historical contexts. The actors of the institutions and the art market are presented, and the Nazi regime's act of cultural violence is revealed, which resulted in an artificial fragmentation of Modernism into art that was "exploitable" on the one hand, and art that had been destroyed or forgotten on the other. Contributions on the auction of the Galerie Fischer in Lucerne, on Georg Schmidt's approach, and on the classification of the acquisitions in the context of Basel's collection history bring specific Swiss aspects into focus.

最近チェックした商品