Taryn Simon : The Innocents (Zeitgenössische Kunst) (2022. 440 S. 302 Abb. 344 mm)

個数:

Taryn Simon : The Innocents (Zeitgenössische Kunst) (2022. 440 S. 302 Abb. 344 mm)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783775746281

Full Description

Taryn Simon's earliest body of work, The Innocents (2002), documents the stories of individuals who served time in prison for violent crimes they did not commit. The series centres on the question of photography as credible witness and arbiter of justice, since the primary cause of wrongful conviction is mistaken identification. Suspected perpetrators are identified through photographs and lineups, a procedure that relies on the assumption of precise visual memory. But through exposure to composite sketches, mug shots, Polaroids, and lineups, eyewitness memory can change. In these cases, photography offered the criminal justice system a tool that transformed innocent citizens into criminals. Simon photographed these men at sites that had particular significance to their illegitimate conviction: the scene of misidentification, the scene of arrest, the scene of the crime, or the scene of the alibi. The Innocents was first exhibited at MoMA PS1 in 2003. The 2021 edition of the book includes previously unpublished images, a new essay by Innocence Project co-founders Peter Neufeld and Barry C. Scheck, and an interview by professor and curator Nicole R. Fleetwood with criminal justice reform activist Tyra Patterson.

最近チェックした商品